2020. április 11.

Kaleidoszkóp

Ezt a technikát elég régóta szeretném kipróbálni. Volt egy igencsak rontott kísérletem egy túl gyors, és addig nem próbált illattal. Aztán volt úgy, hogy nem is akartam újra kipróbálni, mert fölösleges hívságnak gondoltam. De hát ez az egyik legfőbb oka, hogy így rajta maradtam anno a szappankészítésen: hogy lehet mindenféle, képzőművészeti szintet megütő dolgot alkotni, aztán meg csak elpancsolni a művet. Szóval újra megpróbáltam, olyan illóolajokkal és olajokkal, amik egész biztosan nem fognak gyorsan kötni.
Kókuszolaj, disznózsír, kakaóvaj, olívaolaj, narancs és rózsafa illóolajokkal illatosítva. Nem csak szép lesz, de nagyon jó kis szappan is. Amióta a technika bekerült a szappanos köztudatba, nevet is váltott: először pour and pull through néven emlegették, aztán lett belőle kaleidoszkóp. A módszernek az a lényege, hogy álló henger alakú formába kell önteni a színeket felváltva. De mindenek előtt valamilyen lyukas betétet kell a forma aljába helyezni úgy, hogy azt szépen egyenesen ki is tudjuk emelni a csőből.
Van aki keverőfejhez hasonló eszközökkel dolgozik, én egy sima PET zöldséges doboz alját vágtam ki, és több ponton fonalat kötöttem rá. Hát az eredmény az valami gyönyörű lett! A macera mondjuk lefoglalja egy kis időre az ember lányát, de hát ezért nevezik hobbinak :) Rögtön ki is találtam, hogy a technikát kicsit más megközelítésből is ki kellene próbálni, de erről majd később. Ezekben a színekben az a bámulatos, hogy a napfény erejétől függően teljesen más árnyalatokat tudnak mutatni, szinte ugyanabban a pillanatban. Selymes illatú és vibrálóan színpompás egészen a használata utolsó pillanatáig. Egy igazi szappanköltemény a költészet napjára :)

Caleidoscope soap
Or pour and pull through technique. This is not my first try ;) it was an absolute disaster because of an unknown fragrance (what an amateur mistake!). But for this time I chose very slow base oils and EOs: coconut and olive oil with lard and cocoa butter. Scented with orange and rosewood EOs. My equipment was a PET sheet cut out of a tomato box :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése