2020. április 6.

Banános szappan

Bár nagyon szeretek zöldségeket, gyümölcsöket tenni szappanba, az a helyzet, hogy a banán eddig kimaradt. Hát most eljött a pillanat, hogy bepótoljam. És hogy miért is jó banánt tenni a szappanba? Ugyanazért, amiért bármilyen más zöldséget, gyümölcsöt: a cukor és rost tartalom nagyon jót tesz a szappan minőségének (habzásban, keménységben). És mert az adott gyümölcs rajongóinak örömet okoz, ha ilyen terméket szerezhetnek be, vagy kaphatnak ajándékba.
Az is közrejátszott a most elérkezett választásban, hogy kaptam egy Fresh bamboo nevű illatot, aminek nagyon tiszta, esőerdő illata van, kívánkozott mellé egy trópusi gyümölcs. Nem sajnáltam belőle, az olajok 10%-ának megfelelő mennyiségben használtam. Homogénre turmixoltam citromsavval, hogy ne barnuljon be már azelőtt, hogy összekeverem az egész masszát. Nem nagyon reménykedtem benne, hogy nem fog bebarnulni az egész, hisz csak néhány klorofilles vagy karotinos növény tartja meg a saját színét. De arra az esetre, ha mégsem sötétedett volna be nagyon - ami amúgy... hát nem történt meg... :) - kevertem egy kis kurkumát is hozzá, hogy szép banánsárga alapszínt adjon a zöld pigment mellé.
Bár a külseje már a tömbnek is barna volt, amikor felvágtam, még volt egy árnyalatnyi remény, de kb 10 perc alatt oxidálódott a vágott felület is. Összetevők: kókuszolaj, olívaolaj, rizskorpaolaj, disznózsír, sheavaj, szezámolaj, ricinusolaj. És vége is a sornak: egyszerű, de nagyszerű. A szélekből, melléfolyásokból pedig olyan helyes kis véletlenszerű földgömböt gyúrtam, hogy egészen beleszerettem. Az esőerdő illathoz különösen jól illik ez a kis meglepetés :)

Banana soap 
This is the first time I've used banana in soap, although I like using vegetables and fruits in soap. They give a very good consistency and later. This is scented with Fresh bamboo fragrance that is a clear tropical rain forest scent, perfect for banana. I hoped that it won't turn too brown, but I added 10% of oil weigh, sooo... I gave some turmeric if it's yellow could be visible... it couldn't :) Oils are coconut, olive, ricebran oils, lard, shea butter, sesame and castor oils. That's all for the ingredients and it came out wonderful.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése