2013. január 20.

Intim szappan dilemma

Ebben a kérdésben úgy tűnik, nincsen szürke, csak fehér, vagy fekete. Van aki szerint kell külön ápolás, van aki szerint semmivel nem szabad mosogatni ezt a régiót. Én az előbbiek táborába tartozom, és ha már így, akkor ilyen célra is kell készítenem egy szappant. Csak finom olaj lehet benne, tehát olíva, és kevés pálmavaj, hogy ne legyen túl lágy. A terület pH-ja savas, egy szappan viszont biztosan lúgos, tehát a hatóanyagokkal kell helyreállítani az egyensúlyt. Ha jól számolom, hatodik éve nevelgetem a kefirgombámat, ami nélkül nem kezdődhet el a napom. Így adott a tiszta, saját készítésű tejsavó, a lactobacik kedvence, és kevés kecsketejporral is erősítem a hatást. A cickafarkfű igazi női gyógynövény (a férfiak úgysem hajlandók ilyen ízű teát meginni, csak ha a csillagokat is lehazudjuk az égről). Forrázatot készítve, kívül-belül enyhíti az alhasi fájdalmakat, nőgyógyászati gyulladásos betegségeket, ideális alkotóeleme ennek a szappannak. Gondolkodtam egy megfelelő illóolajon is, ami antibakteriális, de mégsem öli meg a saját flórát. A teafaolajat túl erősnek tartom, és a hűsítő hatása is meglepetést okozna, a kamilla jó lehetne, de sokan vagyunk rá érzékenyek. A levendula ideális választás, tiszta, nem hivalkodó, mindenki kedveli. És még egy kevés pálmarózsa olajat is adtam hozzá, ami szintén az érzékeny bőrt ápolja, és nőiesebb az illata. A legjobb benne pedig az, hogy ezt a szappant a testünk bármely része meghálálja. Próbáld ki Te is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése