2015. március 14.

Fogkrém vol. 2

Múltkor Anikóval a kencés délutánon fogkrémet is készítettünk. Képet ott mutattam róla, a receptet itt találta Anikó. Mi csak annyit módosítottunk rajta, hogy elhagytuk a vizet belőle, mert teljesen szükségtelen bele, és csak romlandóvá teszi. Helyette, ha nagyon száraz és nehéz elkeverni, nyugodtan lehet emelni a kókuszolaj mennyiségét. Mostanában úgyis sokat írnak a szájüregben is áldásos hatásáról, és nagyon kellemes érzést hagy maga után. Illóolajból, ha nem szegfűszeg vagy fahéj, sokkal többet is lehet használni ekkora adagba. Már múltkor is említettem, hogy a sok só miatt elég hardcore az íze, és bár a gazdája böcsülettel használja, én inkább tovább próbálkozom. A legfontosabb mozzanatként kihúztam a sót. Anno a dentomin fogport egész viselhetőnek tartottam, emellett Anikó csoda fogkrémjét is alapul vettem. Az új recept így néz ki (az arány egyáltalán nem szentírás, igény szerint variálhatja bárki):
kb. 20g kókuszolaj
1,5 kk szódabikarbóna
1 ek fehér agyag
1 ek őrölt fodormenta
1 ek őrölt zsálya
1 kk őrölt szegfűszeg
1 kk őrölt fahéj
kb. 20 csepp teafaolaj.
Legközelebb esetleg propoliszt is érdemelne. Sokkal jobban sikerült az én ízlésemnek. És szebb a színe is :)

Homemade toothpaste 
Ingredients: coconut oil, baking soda, kaolin, ground spearmint, sage, clove, cinnamon and teatree EO.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése