2019. december 12.

Az elfogyott keményítő esete


Kértek tőlem fürdőbombákat, rózsaszínt meg kéket. Oké, így könnyű, ha minden másban szabad kezet kapok. Szóval nekiláttam az alapanyagok kimérésének... és akkor észrevettem, hogy nincs egy porszemnyi keményítőm sem. Jó, hát keressünk valami helyettesítőt. Amúgy nem vagyok híve a bombák túlcizellálásának. Nekem kb annyi kell, hogy illatos legyen meg színes, oszt jónapot. Hát, a hirtelen fellépett anyaghiány miatt most mégis kellett cizellálnom. A szódabikarbóna-citromsav páros mellé így bambuszrost, fehéragyag, és tejpor is került, no meg a kihagyhatatlan Epsom só, a bubi kedvéért poliszorbát, és rizskorpaolaj. A rózsaszínek rózsafa-levendula illóolajjal, a kékek pacsuli-levedula illóolajjal. És a karácsony örömére megszórtam őket csillogó hópihékkel és csillagokkal. Szerettem volna zöldet is készíteni melléjük, piros csillámmal... amikor is észrevettem, hogy a tartalék citromsav valójában keményítő :) szóval elfogyott a citromsavam ... de ez már így marad, jövőre bombázok legközelebb.

Out of corn starch 
I had an order for pink and blue bath bombs, but I have noticed that I'm out of starch only during measuring the ingredients. OK, no problem, I can sub it with kaolin clay, bamboo fiber and milk powder. The pink ones are scented with rosewood-lavender EOs, the blue ones are pachouli-lavender. I wanted to make some greenies, when I noticed that my reserve citric acid is corn starch actually... so I'm out of citric acid... no subs. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése