2015. december 8.

Kókuszkrémes kávé

Amy Wardennél Tall&skinny shimmy néven futott verseny legutóbb. Bár elsőre nem annyira fogott meg a dolog, miután a nyertesek közt láttam néhány igazán kifinomult darabot, mégis kedvet kaptam hozzá. Egy ideje már áztattam egy adag frissen őrölt kávét olajban, hogy jó tartalmas macerátumot nyerjek belőle. Úgy gondoltam, egy kávés szappannal elég szép kontrasztokat és árnyalatokat lehet hozzá elérni, pont alkalmas lesz kísérletezni. Szóval elő megint a lego várral és hajrá! :)
Igyekeztem egy kevéssé problémás masszát összeállítani, bár a tartalommal voltak már terveim. Szerintem a kávészappanhoz jól illik a szezámolaj, mert saját jogon képes jó mélyre beszívódni, és tisztító funkciót ellátni. Ezt tudja felerősíteni a minimális őrölt kávé masszírozó, serkentő hatása. Ezen kívül kókuszolajat, disznózsírt, szűz olívát, szójaolajat, és a korábban többször említett kálilúgos ricinusolajat használtam.
A csíkokhoz titándioxidot és avokádómag port használtam, az alapszínt a kávé macerátum adta. Illatnak igazi édes, kávés egyveleget választottam: keserűmandulaolaj és fahéjolaj keverékét. Adtam hozzá kókuszkrémet is, valószínűleg ő is vétkes abban, hogy mégis sűrűbb lett a masszám, mint terveztem. A másik bűnös én voltam, mert féltem is elég hígan hagyni, így nem tudott a minta szépen kibontakozni. Szóval finom, illatos kávés az lett, szép is lett, csak nem olyan, amilyet szerettem volna.
De nem adom fel, már megvan a következő alkalmas kísérleti alany. Hogy kicsoda a kiszemelt, az egyenlőre legyen titok. Addig élvezzétek ennek az illatos, krémes szappannak a társaságát!

Tall&skinny shimmy coffee soap... failed 
The last challenge at Amy's was not enough interesting for me at the first sight. But later I've seen some really elegant ones later, so I decided to give it a try. I have prepared a coffee infusion earlier, so that was my basic colour.
The stripes were made of TD and avocado seed powder.
My oils are coconut, lard, virgin olive, soybean, sesame and castor oils (this one is added as KOH soap). Scented with bitter almond oil and cinnamon EO. I have added some coconut cream, maybe that made my batch faster than I have expected. This technique needed a more liquid consistency, so this soap is not what I desired, but I don't give up. :)

2 megjegyzés: