2015. december 29.

Hogyha kecskepásztor volnék, s Aleppóban szappant főznék...

Jelentem, feladni készülök a tall&skinny shimmyt. Amíg nem szokom le arról, hogy féljek a túl híg masszától, addig úgyis hiába próbálkozom. Ezen a darabon azért már mélyebbek a bugyrok, és jól is néz ki, de mégsem az!!! Pedig aztán olajat is úgy választottam: szűz olíva, csaknem tisztán. Épp csak annyi babérolaj van benne, amennyi a vékonyabb csíkokat színezte, mert csak egy falatnyi volt itthon. Magával a szappannal elégedetlen nem vagyok, csak a mintával. Igen, ez a kísérlet volt az idei aleppói kör, kicsit felturbózva. Ugyanis Tuli addig addig mondogatta, hogy mennyire szeret mostanában kecskejoghurttal dolgozni, míg én is kedvet kaptam hozzá.
A beszerzésben nem volt nehéz dolgom, egy piacra járunk. :)
Hazafelé beleszagoltam az üvegbe, arra számítottam, hogy a büdösebbik kecske szaga lesz, de nem! Annyira finom volt, hogy meg kellett magam erőszakolnom, és magam elől elraknom egy szappanra valót. Mivel nagyon kevés volt a babérom, nem akartam csak rá bízni az illatfelelős szerepét. Sokat agyaltam, hogy mégis milyen illat vagy illóolaj passzolna hozzá, ami nem ütközik a fűszeres aromával sem.
Még meg is szavaztattam a csoportunkban, de vesztemre mindenki szerint az eredeti illat a nyerő, amibe viszont én nem akartam belenyugodni. Végül kutakodtam kicsit, utánaolvastam, hogy a helyi, majdnem tradicionális gyártók mit szoktak használni. Kifejezetten szeretik a saját, fűszeres illatok mellett a virágos verziókat, mint rózsa vagy jázmin. Előbbit nyilvánvaló okok miatt nem választottam, de az egzotikus jázmin gondolata kifejezetten tetszett, ráadásul volt is itthon. Őt választottam ehhez a szuper kényeztető, kicsit megbolondított, de mégis tradicionális hangulatú, nagyon finom szappanhoz.

Alep-like soap with goat yoghurt
This is the next failed tall&skinny shimmy, and I'm about to give up. My batches are too thick for this design. So let's talk about this soap: made of virgin olive oil and a bit of laurel berry oil. It's just partly traditional, because I've added goat yohurt and scented it with jasmine oil. Very gentle, and lovely, good-looking soap, apart from the fact, that it's not a shimmy, again :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése