2015. augusztus 22.

Oriental spice - soap for Him

Végre egy szappan csak nekik! Nem unisex fogjuk rá alapon, és nem funkcionális szappan. Tök igazi, fürdésre való, férfi illatú és összetételű férfi. szappan. No igen, az összetétel. Történt, hogy kíváncsiságból szereztem marhafaggyút, és magam álltam neki kiszedni a zsírját. (Feldarabolás, főzés, főzés, főzés, főzés, szűrés, szűrés, szűrés, hűtés, lefölözés, kész). Nos ezzel a módszerrel kb. 360g faggyúból kb. 240g zsírt nyertem ki, nem mondom meg, mennyi ráfordítással, hogy a szagról már ne is beszéljünk. És akkor rájöttem: mi a fenét keresne marhafaggyú egy női szappanban?! És rögtön eszembe jutott az is, hogy a tandoori még várja, hogy ne csak próba darabba kerüljön, és neki is férfi szerepet szántam. Tandoori, vöröses, tűz: piros, narancsos-sárgás-fekete. Oké, megvan a szín kombináció: szén, kurkuma, és a tandoori a lúgba, meg a tetejébe külön is.
Picit megmarad az illata, és eddig tök natúr, úgyhogy nem használhatok illatolajat. Van viszont fahéjlevél olajam, ami egy intenzív, markáns illat, adok hozzá boróka olajat, és felfrissítem borsmentával is. Mivel a marhafaggyú elég büdös, és véletlen sem akartam, hogy romlásnak induljon, ezért a sheavaj kihagyásával (így arányaiban túllúgozottan) HP eljárással készítettem el, hogy semmi se maradjon belőle. A sheavajat a tejsavóval együtt a végén adtam hozzá. Férfiaknak készült ugyan, de ki mondta, hogy nekik nem kell ápolás? Mégha nem is törődnek vele, a szebbik felük azért gondolhat rá, ezért a két zsír és kókuszolaj mellett szűz olívaolajat és ricinust is tartalmaz. Igazi maszkulin, határozott kiállású szappan lett belőle. Na jó, talán még borotválkozni is érdemes vele. :)

A soap with masculinity inside
It started with the tallow that I rendered at home. And with tandoori spice that I wanted to try. Both are very strong ingredients that I couldn't imagine in a soap for ladies, so I have created a soap for Him. The oils are simple but tender (yes, HE needs it also, and it's our job to take care of it), virgin olive, coconut, shea and castor beside the tallow. Additives are whey, tandoori, turmeric, activated charcoal, because the colour of tandoori reminds fire. Scented with peppermint, cinnamon leaf and juniper EOs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése