2015. október 25.

Miso leves szappan

Hozzátehettem volna, hogy a japán nők titkaival, de az már túl olcsó lett volna. Pedig tényleg a távol-keleti szappankészítőknek szokása beletenni a szappanba mindenféle olyan tengeri herkentyűt, amit csak ők hajlandók megenni is. Egészen konkrétan a különböző algákra, hínárokra gondolok. Teszik pedig ezt azért, mert az algák, ahogy a spirulináról pl. mi is tudjuk, telis-tele vannak koncentráltan ásványi anyagokkal, vitaminokkal. Különleges poliszacharid tartalmuknak erős hidratáló, kiegyenlítő és anti-aging hatást is tulajdonítanak. Hát jó, akkor csináljunk egy kombu szappant száraz, kombinált és érett bőrre. A kombu neve nem véletlen cseng ismerősen: mi is esszük, miso leves formájában.
Porított formában szereztem be, és ha már a vitamintartalmát firtattam, arra gondoltam, hogy meleg eljárással készítem, így nem csapja agyon a lúg és a reakcióhő. A por világos szürkés, zöldes, nedvesen közép zöld lesz, majd a szappan érése/száradása során valahol a kettő között áll meg az árnyalat. Ha már egy szuperlágy arcszappant terveztem, nem fukarkodtam a gazdag összetevőkkel: a kötelező kókus-olíva-ricinus mellett sok rizskorpaolaj van benne, amiről szintén úgy tartjuk, visszaadja a bőr rugalmasságát. Sok sheavaj, neem olaj a problémás bőrűeknek, és avokádóvaj, a legérzékenyebbek barátja. A nátrium laktát szintén bír hidratáló hatással, és jót tesz a buborékoknak is.
Az illóolajok, amiket választottam, kifejezetten szövetregeneráló és bőrkisimító hatásúak, gyulladásgátló képességükkel és a faggyúműködés szabályozásában is jeleskednek. Pálmarózsa-rózsafa-tömjén édes és ünnepélyes keveréke. Nem maradhatott el a korona, egy kevés arany mica erről a szappanról pencil line kíséretében.
Sőt még játszottam is egy keveset, nem is egyedül, apró kezekkel: Amanda nagyszerű ötletét vettem kölcsön. A legkisebb épp olyan korú, hogy megeszi a legót, a nagyok még nem elég nagyok, hogy rendben tartsák, ezért rövid időre az anyjuk kivonta a forgalomból. Így nem hiányzik nekik az a néhány kocka, amíg a nagyok játszanak :) Búcsúzóul segítettek megépíteni az öntőformát: a magas-vékonyat.
Én nem szerettem volna, hogy annyira kifejezettek legyenek a tüskék, és nem is tudtam, hogy egy nem melt&pour hogy viselkedik, ezért kibéleltem formába öntés előtt, de legközelebb enélkül is ki fogom próbálni. Kellemes építkezést mindenkinek :)

Miso soup soap
This sounds much better in English than Hungarian ;) So this is a not simple seaweed soap, and I used kombu, that is the main ingredient of that soup.
Since the algae are known to have moisturizing, anti-aging and balancing effect, I decidd to make a soap for matured, dry or problematic skin. My ingredients for this goal are: coconut, olive, castor oil as always, but now with ricebran oil, shea butter, neem oil and avocado butter. Additives are sodium lactate and kombu powder, that is light grey-green, and middle green when it's wet. I added it in HP after cook to save it's benefits. My EOs are also skin firming and balancing ones: palmarosa, rosewood and incense. This soap really needed a crown of gold mica :) My mold was built of lego bricks, loaned the idea from Amanda Gail.

2 megjegyzés:

  1. Jó kis bejegyzés kerekedett belőle... ! :)

    Üdv,

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Én a névre is büszke vagyok, isteni szikra, hehehe :)

    VálaszTörlés