2015. február 28.

Tavasz van, vagyis kávészappan

Kissé skizoid módon, hiába a keringés serkentésére koncentrálok, egy jó kávéról mindig valami ilyesmi ugrik be: http://www.nosalty.hu/recept/reteges-kave. Ilyen kép lebegett a szemem előtt ennek a revitalizáló szappannak a megálmodásakor is. De ha már így megemlítettem, térjünk csak vissza erre a serkentés dologra. Tehát a tavaszi kávés szappan célja a keringés stimulálása a kritikus területeken. Tesszük ezt egyrészt fizikálisan, mi mással, mint őrölt kávéval. Másrészt a növények erejével, feketekávéval, és grapefruitmag kivonat - fahéjolaj - rozmaringolaj kombinációjának lokális keringést fokozó hatásával. A kávét kicsit részletezném: új kedvenc trükköm, hogy az őrölt kávét olívaolajban megrottyantom, amitől olyan illat önti el a lakást, mintha egy pörkölő üzemben lennénk.
Ezután állni hagyom, hogy minél többet átadjon magából az olajnak, majd leszűrve az illatozó, antikolt színű olajat a többihez adom. A főzött kávé, amit leszűrés helyett csak hanyagul leöntöttem a zaccról, ezúttal csak a sötét csíkokba került. Az így belekerült zacc mennyisége pedig nem változtatja csiszolópapírrá az egész szappant, épp csak masszírozni fog. Ha már megdolgoztatjuk a bőr ereit, egy kis ápolást is küldünk neki. A habos, kávés vonalat követve nem sajnáltam belőle a tejsavót, az olajak, vajak pedig különösen gazdagon lettek válogatva: kókusz, olíva, disznózsír, szőlőmagolaj, kakaóvaj, sheavaj, és ricinusolaj.
A szemem előtt lebegő jegeskávés víziótól vezérelve akkora lelkesedéssel pakoltam a formába a kétszínű masszát egymás után, hogy amikor felvágtam, magam voltam legjobban meglepődve a rétegek számán :) Hinnye, már majdnem olyan, mint egy schicht torte! Volt is otthon olyan, aki csalódott volt, hogy megint nem süti... elárulom... nem én voltam :)



Ice coffee spring soap
This soap was designed to look like a yummy creamy coffee, but inside it is absolutely revitalizing and stimulating.
I used the coffee three ways: boiled a part in oil, as a strong black coffee in the dark layers and with granuled coffee as a light peeling. The oils in this soap are coconut, olive oil, lard, grapeseed oil, cocoa and shea butter, castor oil with whey. Scented with grapefruit seed extract, cinnamon and rosmary EOs. Maybe I was deaming or wat, because I was really surprised when noticed the number of layers :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése