2015. január 7.

Intim... szavak...

Tényleg intim szappan... és komolyan az van ráírva! Nekifoghatnék a funkció és felirat kapcsolata, vagy a női egészség és az önelfogadás ezoterikus elemzésének, de nem teszem... épp csak megemlítettem, és mindenki értelmezheti a maga vérmérsékletének megfelelően. Amivel én is hozzájárulok, az jobbára fizikai síkon ad támogatást, persze az esztétikum és a szinte kötelező muskotályzsálya illóolaj nyugtató, ellazulást segítő hatása talán az elmére is hat.
Az összetevők esetében sokkal hangsúlyosabbnak tartom az adalékokat, mint a drága olajokat, hisz itt nem a gazdag tápláláson, sokkal inkább a kíméletes tisztításon van a hangsúly. Ezért a kókuszolaj mennyiségét csökkentettem, és kacsazsírral helyettesítettem, mert már úgy bevált. Az állandó résztvevő, a mindig tápláló olívaolaj és szójaolaj mellett bőven jutott bele extrém hidratáló ricinusolaj, mely nem csak az irritált bőrt nyugtatja, de gombaölő, sőt egyes források vírusölő hatást is tulajdonítanak neki. És hogy mi van még benne? A szén talán szembeötlő, tisztító, méregtelenítő hatását ezúttal spoon swirl és Taiwan swirl technikákkal dolgoztam bele a masszába. A világos kontrasztba fehér agyagot kevertem, mely elsősorban epilálás során könnyíti meg az ember lányának a dolgát. A folyadék nagy része tejsavó, nyugtató, hidratáló képességével járul hozzá a komfortérzethez.
Eddig sima arcszappan is lehetne, hogy mi a nagy durranás benne mégis? Hát az, ami az olívaolajban ázott. Nyáron Omar Anyuval felkaptattunk Biatorbágy egyik magasabb pontjára, ahol ember ritkán jár, és teleszedtünk néhány zacskót gyógynövényekkel. Így szereztem friss cickafarkat, amit épp csak megfonnyasztottam, máris ült az olajba, hogy haragoszölddé varázsolja azt. A másik növényi macerátum Omar Anyu orbáncfű olaja, igen, az a piros olaj a link mögött tényleg a virágtól olyan.
Amikor a húgom a harmadik gyermeke világrahozatalára készült, akkor volt szüksége rá, mint a vajúdó olaj alapját képező hatóanyagra. Lazítja a szöveteket, enyhíti a fájdalmat, és gyulladásgátló hatású. Már korábban is kaptam belőle egy kis kóstolót, amit előszeretettel kenegetünk a nyakunkra, és most is maradt egy kevés a kismamának szánt adagból. Ezt használtam fel még ebben a szappanban. A muskotályzsálya nem csak az elmére, de nőgyógyászati problémákra is jótékonyan hat, csak a várandósoknak kell vele óvatosnak lenni. Remélem most is tetszik, amit nektek komponáltam. Lányosan kezdjük az évet!

Feminine wash 
This soap holds a message for us, women: the label on it means I LOVE YOU. I'm sure you can find the connection between this and ladies health on every level. The oils are easy, the focus is on the additives. Coconut, duck fat, olive, soybean and castor. The fluid is whey, charcoal and kaolin clay are added. Yarrow and tutsan infusion in OO are the most important ingredients in a soap, that is made for feminine hygiene, just like the EO I used: clary sage.

2 megjegyzés:

  1. Ismét tetszik! Amúgy ez egy pasis kinézetű csaj szappan, szóval fiúknak is bátran ajánld! :)

    Üdv,

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Meg anti-Valentine Day szappannak is kiváló :) Ez az a mozgalom, aki kifejezetten kerüli a cukros-rózsaszín vonalat ezen a jeles napon ;)

    VálaszTörlés