2014. október 6.

Klubdélután és mozaik szappan

Omar Anyu megint nagyszerű ötletet dobott be a szappanklub témaládájába: készítsünk mozaik szappant! Na de melyik mozaikot? Amit kivágunk és beleöntünk, vagy amit kiöntünk és belevagdosunk? ;) Hát nyilván nem vagyunk megzavarodva, hogy ilyen mértékű pepecs farigcsálásba fogjunk... gondoltuk elsőre. Én voltam az a rettenetesen jófej, aki magára vállalta a kis színes kockák elkészítését. Ahogy még Omar Anyu (aki mellesleg olyan jófej, hogy az otthonába fogadja a klubot) is megemlékezett róla a klubdélutánról kerekített szösszenetében, csak annyit írtam neki: "Köss fel, ha még egyszer elvállalom!"
A színkeverésért és kockázásért csak ez a csodálatos látvány kárpótolt. Összesen 18 szín, melyekből 12 valamilyen ásványi alapú pigment, a jobb oldali oszlop pedig - kis ráhagyással - természetes eredetű (szén, kakaó, festőbuzér, titándioxid, ezüst és arany mica). Kifundáltunk egy jó alapmasszát, ami elég fehér, és elég gyorsan köt, hogy ne üljünk fél délután a folyékony alap mellett. Olíva, kókusz, zsír, ricinus, szója, shea, az illat valami mangós illatolaj, sajnos elfelejtettem - még fincsi is amellett, hogy szép. Omar Anyu még azt is kitalálta, hogy házi melt&pourral fugázzuk ki a réseket - emiatt meg ő állt a lábas mellett hajnalig :). Aztán amikor összeültünk, először az asztallapra álmodtuk a készítendő mintákat, majd amikor már szinte minden színes kocka elfogyott, elkezdtük az edényekbe rakosgatni őket.
Nekem a fogpiszkálóval végrehajtott kétkezes evőpálcika módszer vált be, volt aki kézzel pakolta, és a fogpiszkálóval csak terelte őket, Omar pedig beleadott apait-anyait :) Igazi türelemjáték volt, még a homokmandalázó tibeti szerzeteseket is felemlegettük.
Végül néhány szem maradékból kezdetleges kőzetet utánzó szappanokat kutyultunk, és nekiestünk a művészi fotók elkészítésének. Másutt nem szerepel az a műhelytitok, hogy egyéb eszköz híján a telefonjaink lámpájával világítottuk meg a műalkotást. Én a magaméiból csak egyet fugáztam végül, amit aztán hámoztam is, és a többin szándékosan vizezéssel políroztam inkább az éleket, így inkább hasonlítanak az üvegmozaikhoz.Talán a hazasétáltatás kicsit igazított az eredeti elrendezésen, de azt hiszem, így is nagyon mutatósak lettek. :)

Mosaic soap party
This month' workshop was a very funny, and a real patience game: we made mosaic soaps. The colorful cubes are pigments and natural colorants (cocoa, charcoal, madder root, TD). They came out very beautiful, you can see some more soaps here. And we made some gemstone-like soaps of the rest, with our home made M&P soap.

1 megjegyzés:

  1. Emőke szépségei is itt vannak: https://www.facebook.com/CostaCosmetics/posts/975770095771400

    VálaszTörlés