2013. november 12.

"ARA" szappan - az esküvői köszönetajándék

A barátnőm férjhez megy, és - micsoda meglepetés - az jutott eszembe, hogy köszönetajándékként készítenék nekik szappanokat. Még nem is tartottunk itt a "listában", csak úgy kipattant a fejemből a gondolat. Persze azért leegyeztettem az érintettekkel, nehogy más elképzelésük legyen, esetleg már készen is. Először nem is nagyon volt konkrét ötletem, hogy milyen legyen, mi legyen benne, inkább a csomagolás, ami kirajzolódott. De az isteni szikra, vagy nevezzük hangzatosabban intuíciónak, ismét kisegített. Már nagyon rég szerettem volna egy ubtan szappant készíteni, ennél jobb alkalom nem is jöhetett volna. Aki lusta ráklikkelni a linkre (bár sokat veszít vele), annak röviden elmondom, hogy ez a keverék, a vallásos ceremóniák előtt alkalmazott "Isteni Fürdő" idővel az indiai házasságkötés előtti rituálék részévé vált. Az igazi, eredeti ubtan összetevői ezek:
- csicseriborsó liszt, mely bőrradírként funkcionál, zsíroldó, pórustisztító és gyulladáscsökkentő hatással is bír
- kurkuma, ami többek között fertőtlenít és elhalványítja a pigmentfoltokat, de én személy szerint bőr-beindító növénynek tartom, mert egyszerűen ragyogóvá teszi azt
- sáfrány, amelytől fénylő, kipihent lesz a bőr
- mustármag őrlemény, igen, csíp, de épp emiatt serkenti a keringést, vagyis elősegíti a méregtelenítést, és javítja a tápanyagellátást
- szantálolaj, ami szintén fertőtlenítő és gyulladáscsökkentő, de a vízhiányos vagy ekcémás bőrt is jól ápolja.
A nagy nap előtt ezzel a pasztával kenték be magukat, majd fürdőt vettek.Tekintettel az ajándék időzítésére, ez csak utólag lesz lehetséges, mintegy tisztelegve a pár elhatározása előtt. Aaahhh... :)
Lényeg a lényeg, ezeket a nagyszerű hatóanyagokat mind belekevertem a szappanomba, a nehezen beleálmodható sáfrány kivételével. Egyrészt ő úgyis nagyjából ugyanazt tudja, mint a kurkuma, másrészt arany színe az esküvőre tervezett mintában visszaköszön. Az olajokkal sem voltam visszafogott: a kókuszvaj, és a pálmavaj mellett extraszűz olívaolajjal és sheavajjal készítettem el - nagyon ápoló, nagyon tápláló.
Az illattal gondban voltam, amin nem segített az sem, hogy amikor már mindenképp el kellett kezdenem a munkát, hogy megérjenek, a pár még egyáltalán nem tudta, hogy kik jönnek. Így a külön férfi és női illat kilőve, marad egy nőies. A barátnőm nagyon kedveli az intenzív, klasszikus parfüm illatokat, ezért nem akartam valami gyümölcsössel kiszúrni a szemét. Arra is kellett gondolnom, hogy egy rengeteg szappanból áradó nehéz illat ne okozzon órák alatt az egész násznépnek hányingert. Omar Anyuhoz fordultam tippért, ha már az ötletet is tőle loptam (és ha már ilyet tettem, kap majd egyet ajándékba, mert pont szülinapja is van). A nagyszerű ötlete a jázmin volt, ami nem csak nagyon finom, populáris illat, de illik a szantálfaolajhoz is, bár utóbbiból nagyon keveset használtam. Ez egy nagyon nőies növény, fehér és kecses, mint a menyasszony, a hinduk belőle font koszorúval köszöntötték a vendéget. Az illóolaj minden bőrtípusra jó, tonizál, szabályozza a vízháztartást, fertőtlenít, segíti a sebgyógyulást, és szüléskönnyítő is (ezért terhesség alatt kerülendő!). Az arany Mica selyemport az ara maga választotta. Ennyi ünnepélyesség kell ennek a szappannak, főleg ha natúr kozmetikumokban elfogadott anyaggal is elérhető.
Sosem készítettem még olyan igazán igazi sószappant, mert annyira nem szimpatizálok vele. De most itt volt a lehetőség, hogy az utolsó adagból megmaradó falatnyi mennyiséggel végre tegyek egy próbát. Hozzákevertem a szabványos 1:1 - olaj:só arányt megközelítő mennyiségű sót egy muffin formába. Az Ember tuti örülni fog neki. A csomagolás fő vonala hamar kirajzolódott, de az anyagok kiválasztása váratott magára, mert azt szerettem volna, hogy harmonizáljon a menyasszony ruhájával. Abban pedig bizony sok koncepció követte egymást, nem győztem kapkodni a fejem! Remélem, hogy a végeredmény a párnak, és a násznépnek is fog tetszeni!

(Forrás: Tiszta Szívvel Műhely)

2 megjegyzés:

  1. Engem sikerült meglepned, szerintem a násznépet is sikerül majd! Gratulálok! (Egy kis leírás is jár majd nekik magáról a szappanról? Úgy még érdekesebb lenne...:))

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. örülök, hogy tetszik az ötlet forrásának :) Persze, hogy leírást is kapnak! Hisz amellett, hogy összetevő lista nélkül nem adok ki semmit a kezemből, tudniuk kell azt is, hogy mi benne a nagy ötlet. No meg az ismeretterjesztés, népnevelés... hahaha... :) Ha kész lesz a csomagolás, megmutatom majd az összképet is.

    VálaszTörlés