2015. május 16.

Mandala szappanok egy kis Tandoorival


Be kell vallanom, nagyon régen vártam már ennyire, mi jön ki a formából. Egy másik projekt miatt feltétlenül készítenem kellett dísznek szánt hófehér szappant, és mivel csak kis darabokat használtam, kézenfekvő volt, hogy 100% kókusz szappanból, 10% SF-tel készítsem az alapot. Mivel számítottam bőven maradékra, épp aktuális volt a rég áhított Mandala szappan napirendre tűzése... megszavaztam :) Így indultam el Sergio nyomdokaiban kullogva, és egy kisollóval felszerelkezve, ami nekem sokkal hatékonyabbnak tűnt, mint a szike és a manikűr készlet.
Elkapirgáltam egy vámpíros filmet, majd - mint utóbb kiderült, rendkívül bölcsen - két hétig felé sem szagoltam a figuráknak. Eredetileg nem terveztem keretet, de ennyire fogyott ki ugyanazon formából a két hét alatt. Nem vagyok glicerinszappan fan, ezért az átlátszó masszától eltekintettem, és bíztam a pigmentjeim hatásában. A fekete szén, a piros mica, a többi Waldehoe pigment. A masszához feltétlenül tettem nátrium laktátot, hogy amíg a színeket kevergetem, be ne kössön, hogy aztán hiába próbáljam az apró lyukakba tömködni.
Mivel sok a kókusz alap, igyekeztem egy nagyon finom, ápoló keverékkel párosítani. Ezért került bele olíva, kókusz, disznózsír, szója, ricinus és mandulaolaj, és a pigmentekkel extra glicerin is adódott hozzá. A mandala indiai eredetére utalva feltétlen szantálfa olajat használtam. A vidám színek miatt feltétlen olyan illóolajjal szerettem volna kombinálni, aminek az illata úgy csilingel, ahogy egy igazi mandala színei tudnak. A kubeba nekem ilyen, édes, vidám, játékos, sugárzó.
 Egy kevés maradék masszával játszottam egy kicsit. Omar Anyu írta az alkannáról szóló cikkében, hogy a tandoori fűszerkeveréknek is része a növény. Már akkor kipróbáltam, hogy az enyém, ami egy indiai piacról jött, mit csinál lúgban, és azóta tervezgettem, hogy valamibe biztosan beleteszem. Közel három órát pancsoltam mindenféle egyéb szappanos feladatokkal, de a laktát még mindig engedett rajzolni, így egy bájos kis virággal koronáztam meg a délelőtti tevékenységet.
Ui.: Remélem, csirkére senki nem számított ;)

Mandala soaps with Tandoori
The base of these soaps is 100% coconut soap with 10% SF, scraped individually. The coloured part had to be very gentle beside the coconut part. It is made of olive oil, lard, coconut, soybean, castor and almond oil. Scented with sandalwood (what esle?) and tinkling litsea cubeba EOs. The black is charcoal, the red is mixa, others are pigments. The black one with the flower was made with tandoori spice, because once I'read that traditionally it contains alkanet also. I knew it will never turn purple (you can see a lye solution mixed with my tandoori came from India), but the idea came, and I had to give it a try, so tandoori soap was on my to do list.

Ui2: A blog teljes tartalma, különös tekintettel a Mandala szappan nevére és megjelenésére, szerzői jogvédelem alatt áll.  

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségek lettek! És mindenképpen kérünk csirkét is legközelebb! :) :) :)

    Üdv,

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajaj, most már elég hosszú a lista, csirke, kakaós csiga... mikor fogok mindenre sort keríteni?

      Törlés