2013. május 1.

A nap is máshogy süt

Végre nyakunkon a nyár, éppen aktuális tehát néhány, az évszaknak megfelelő kence elkészítése. Mindenek előtt a dezodorból egy kis adagot a táskába kell tenni, mert kánikulában még nem teszteltem, és maga a készítő, Creativiky is ezt ajánlja. Egyébként borzasztóan elégedett vagyok vele. Nagyon egyszerű az összetétele: kókuszvaj, kukoricakeményítő, szódabikarbóna, cink oxid, levendulaolaj. Gyakorlatilag filléres tétel, és sosem volt még ennyire hatékony izzadásgátlóm, pedig az izzadás kérdése nálam kamasz korom óta állandó para. Volt időszak, hogy annyira nem éreztem semmit működőképesnek, hogy férfidezodort használtam. Sok ruhám vált használhatatlanná a kimoshatatlan szagtól, és rá kellett jönnöm, ennek egy részéért pont a szupererős deók a felelősek. Minden elfogultság nélkül mondhatom, hisz magam is alig akartam elhinni, hogy a házi recept szódabikarbóna tartalma még ezeknek a ruháknak egy részét is megmentette.
A következő próbatétel a lábfej: ha az ember nyitott papucsban jár, és viszonylag alacsony a lábizzadás kockázata, akkor is jól jön egy kis hűsítő ápolás. A frissítő láb spray receptjét érintetlenül használtam fel a kedvenc oldalamról.
A fényvédő tavaly pont elfogyott szerencsére. Hála a sötét bőrömnek, elég egy gyengébb faktorszám is a biztonságos napozáshoz, így nem dilemma a természetes úton elérhető faktorszám. Ezt a receptet is csak annyiban módosítottam, hogy a a zsírok egy részét helyettesítettem a két hónapja olívaolajban macerálódó répa kivonatával (fényvédő, öregedést késleltető hatású). Az illat borsmenta és levendula, hűsít, elűzi a rovarokat (nálam különösen fontos szempont, erről már korábban is írtam), és ezek az illóolajok nem fényérzékenyítők. Érdekes paszta szerű anyag lett, meg is ijedtem, hogy vállalhatatlan lesz, de teljesen láthatatlanul, és nagyon vékony rétegben oszlik el. Ha leteszteltem, beszámolok róla.

(Forrás: Házikence Tanoda, Lukrécia kencéi)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése