2013. május 11.

Anti-aging aloés-avokádós szappan bio mandulatejjel

Mielőtt elkezdeném hosszan részletezni a mai különleges szappanom történetét, két dolgot szeretnék előre leszögezni:
1. Ha valakiben felmerül, hogy ebbe a szappanba valamilyen ismeretlen tartósítószer került, azt meg kell nyugtatnom. Az aloe vera nem bolti kivonat, hanem itthon szüretelt (és a biztonsági szabályok szerint hámozott) gél. A mandulatej szintén nem bolti, hanem biomandulából, házilag készített tej (egy napig vízben áll, turmix, állni hagy, leszűr), ez lett a folyadék fázis.
2. Ha megint olyan hadműveletnek állok neki, ahol várhatók érdekes színváltozások a kémiai reakcióknak köszönhetően, akkor nem hagyom fent a szebb képet készítő telefont. Volt egy futásom az emeletre, és egy fázist sajnos így sem tudtam megörökíteni.
Szerettem volna igazi avokádós szappant készíteni (az előző csak avokádóolajos volt) legfőképpen a színe miatt. Persze nem mehetünk el szó nélkül az avokádó csodás, fiatalító, tápláló hatása mellett sem! Magas vitamin- és nyomelemtartalmú, hidratál és kifejezetten jó hatással van az érzékeny, ekcémás bőrre. Úgy gondoltam, kiválóan illene hozzá az aloe vera, az ügyeletes csodaszer. Rendkívül erős antioxidáns, gyulladáscsökkentő, multipotens antimikrobiális hatású, vitaminokban gazdag növény. A bőrtápláló mandulatejet vannak akik egyenesen a növényi tejek királynőjének nevezik. Újonnan próbáltam ki a földimogyoróolajat, ami szintén fiatalító, a bőr rugalmasságát helyreállító, hidratáló hatású, E-vitaminban gazdag olaj. El kell hogy mondjam, szappankészítés szempontjából igazán kezes, sem túl lassan, sem túl gyorsan szalagosodó típus, jó vele dolgozni ilyen pepecselős hadműveletnél. Adtam hozzá kókuszvajat és olívaolajat is, no meg persze avokádóolajat, hiszen avokádós szappan készül - gyönyörű sötétzöldet találtam.
Be kell hogy ismerjem, a kísérlet egy részének az ötlete az Ő blogjából származik. Itt találtam ugyanis említést a gyümölcs húsán kívül a mag felhasználásáról, ami a képek tanúsága szerint vonzó rózsás színt eredményez. Ezért a legzöldebb pép kikaparása után nekiestem a magnak. Kemény csonthéjra számítottam egy korábbi csíráztatási kísérlet alapján, ehelyett gesztenyére emlékeztető belsőt találtam lefejthető hártya alatt, ami levegő hatására azonnal pirosodni kezd. Némi forralás után elég puhává válik ahhoz, hogy turmixolni lehessen. A főzővíz nagyon szép piros lesz, és elönti a lakást az a vad és friss zöldségillat, amit csak trópusi piacokon lehet érezni.

A massza egy részéhez az aloe-avokádó pép és avokádóolaj vidám smaragdzöld keverékét adtam, a maradékhoz kevertem az ekkor még rózsaszínes-pirosas magtrutyit egy pici főzőlével. Itt kezdődött az izgalom, a piros eltűnt, először haragoszöld lett, ekkor rohantam a telefonért, de mire visszaértem már fekete pöttyös szürke lett, ami egy idő után sötét mályvásnak imponált. 
Gyönyörűen gélesedik, ezalatt kb. fekete a színe, talán zöld beütéssel. Az érési idő végéig valószínűleg még mozgalmas napok elé nézünk. Nagyon várom a végleges színt. Dekorációs céllal került csak bele egy csíknyi zöldagyag, ami szintén fiatalít, tonizál, rugalmassá tesz, és mélytisztító, antiszeptikus hatással bír. Nagyon szép gondolat, hogy az agyagban benne van az őt szárító nap energiája. 
Különleges növényekhez különleges illatot álmodtam: narancsolaj és rózsafaolaj keverékét, egyszerre gyümölcsös és egzotikus. Mindkét illóolaj fertőtlenítő, anyagcserét kiegyensúlyozó hatású, utóbbi az aknék mellett a ráncok ellen is felveszi a harcot.

Aloe-avocado soap with homemade bio almond milk
Made of olive oil, coconut oil, peanut oil, green avocado oil, almond milk, and aloe juice from my own plant. The green part is coloured with avocado puree, the pencil line in it is green clay. The dark part got it's colour from ground avocado seed with some water that boiled with it. Scented with orange and rosewood EO.

(Forrás: Lukrécia kencéi)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése