2013. május 18.

Kertész leszek...

Engedd meg nekem, hogy ilyen sablonosan kezdjem a mai szösszenetet. Mert teljesen elkapott a hév növénytermesztés ügyben. Még télen vettem a kéksárga svéd bútoráruházban instant fűszernövényt, de halvaszületett mind a termék, mind az ötlet. Csak az Ember gondos ápolásának köszönhető, hogy három pohárnyi különböző magoncból kb. 3 szál (!) citromfű életben maradt. Ezt még nem tudtam pár hónapja, úgyhogy vettem új citromfű magokat, amiket elültettem két hete, és már szépen leveleznek, makk egészségesek, és sokan vannak. Tegnap pedig voltunk a húgommal a Latinkertben, ahol eredetileg csak levendulát terveztem venni. De a lányok olyan kedvesek voltak, és olyan sok szép növény volt, hogy elkapott a gépszíj, és kértem még sáfrányos szeklice és körömvirág magot. Azt mondják, még nem késő elvetni őket. Gondolkodtam, hogy a társasház kertjében gazdálkodjak-e, de nem tudom, milyen a föld, van-e benne vegyszer, és nem bízom a szomszéd lökött kutyájában sem. Szóval marad a balkonláda, helyünk szerencsére van hozzá elég. A városi levegő nem izgat annyira a hegy tetején, és a sarkon már egyébként is tájvédelmi körzet kezdődik, ami csökkenti az utcában is a forgalmat. Remélem, hamarosan a saját növényeimből készíthetem a szappanokat!
És hogy ma se maradjon kép nélkül a poszt, megmutatom a szappantartóimat. Timinél éppen szappantartós hónap van, ezért megörökítettem őket. Az elsőt az Embernek készítettem karácsonyra. Nagyon gyakran mos kezet (azért Jack Nicholson szintjét még nem üti :)), ezért az intenzív igénybevétel mellett muszáj volt megoldást találni arra, hogy ne zuhanjon drasztikusan a szappanok élettartama. A második csak egy papírboltban andalogva jött hirtelen ötlet volt. Aktuális volt már méltó helyet kreálni a saját szappanjaimnak a kád mellett is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése