2013. április 1.

Újra változások a fürdőben

Aktuális volt egy kevéssé téli, vizesebb, könnyebben kezelhető testápolót készíteni itthonra, mert a tavasz beköszöntével már nem kér annyi zsírt a bőröm. Mint már említettem, romantikus viszonyba keveredtem a kurkumával, ezért ez lett a krém egyik fő hatóanyaga, szép kanárisárga hangulatjavító színe lett tőle. A kakaóvaj, sheavaj, kókuszvaj, szőlőmagolaj, avokádóolaj keveréke a teljes mennyiség kb. 30%-át teszi ki. Az illatot a pálmarózsa- és a levendulaolaj adja.

Szükségem volt egy ügyeletben használható hidratálóra is, aminek legfőbb tulajdonsága, hogy lassan fogy! Ezért, hogy ne romoljon meg a fele, lemondtam a vizes fázisról, azt majd az egyes felvitelek alkalmával pótolom. Gyorsan felszívódó olajokat választottam hozzá alacsony komedogén indexxel, shea olajat (ez más, mint a vaj!), avokádóolajat, szőlőmagolajat. Már egy hónapja maceráltam sárgarépát olívaolajban: fényvédő, a fáradt bőrt felfrissítő, antioxidáns hatást tulajdonítanak neki. Ez is került a krémbe, méhviasszal, hogy egy kis tartása is legyen. A kurkuma nem maradhatott ki, rózsaszín agyaggal is kiegészítettem, az avasodástól E-vitamin védi. Az illatról pálmarózsa- és tömjénolaj gondoskodik, az állaga balzsam, a színe arany!

Kifogyott itthon a szájvíz is, és már majdnem elmentem venni, amikor eszembe jutott, milyen isteni recepteket láttam a kedvenc ötletgyűjtő oldalamon. Megtudtam, hogy japán tudósok bebizonyították a zöld tea ínygyulladást megelőző hatását, ezért ez lett a bázis folyadék. A szegfűszeget a népi gyógyászat is használta, ezért tettem őrölt formában a teafilterbe, amit leforráztam. A grapefruitmag csepp nem nagyon akart fogyni itthon, ezért átvezényeltem ide. Kisebb mennyiségben teafaolajat és borsmentaolajat is adtam hozzá, és egy kis alkohollal tartósítottam. A színe elég bizarr, de ahhoz képest, hogy nem voltam meggyőződve a kellemes ízről, igazán kellemes, kissé fűszeres és nagyon frissítő lett. 

(Forrás: Lukrécia kencéi)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése