2013. április 6.

Tejberizs szappan - The very coco soap

Az egész úgy kezdődött, hogy szerettem volna egy rizsolajos szappant és olyat is, amiben kókusztej van. Addig forogtak a szavak a fejemben, amíg tejberizs lett belőlük. A tejberizs fehér és darabos, lehet benne mazsola. Ennek a megjelenítésére is volt egy ötletem, de elvetettem végül, maradt a tiszta fehér koncepció, amiben a rizsre a kókuszreszelék emlékeztet. A többi szappanomnál úgyis kiélem a változatos megjelenés (értsd: túlcsicsázás) iránti vágyamat. A kókusztej házi módszerrel készült, reszelékből, forralással. Így minimális mennyiségű finomítatlan kókuszvajam is lett. Egyértelműen következett az előzményekből, hogy a olajok között is a kókuszolaj aránya lesz a legnagyobb. Persze a mindig elmaradhatatlan olívaolaj a második, ezúttal finomított formában, hogy minél színtelenebb legyen. A rizsolaj hidratáló, bőrnyugtató hatású, késlelteti a ráncok kialakulását, védelmet nyújt az UV sugárzástól, magas antioxidáns tartalmú. Nem terveztem eredetileg, de valamiért úgy éreztem, hogy kell egy kis szőlőmagolajat is tennem bele. Mondjuk, hogy ezzel le van tudva a mazsola is :). Egyszerű tartalomhoz letisztult formát választottam, aminek az aljára került egy csipetnyi reszelék, hogy majd borzas legyen a szappan teteje. Már a kész massza állaga is különlegesen krémes volt, előre sejtetve ezzel gazdagon ápoló hatását. Az első napokban nagyon aktívan változik a megjelenése. A kókuszreszelék inkább masszíroz, mint radíroz, diszkréten illatozik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése