2016. április 30.

Fűzfakérges samponszappan

Van egy olyan érzésem, hogy minden, aminek helye van egy jó kis samponszappanban, szinte kötelezően összerántja a masszát, ezért lesz minden samponszappanom chokito szappan. :) De ne kezdjük megint a közepén. Amerikai oldalakon gyakorta olvasom, hogy 20% SF-tel készült 100% kókusz szappant használnak és ajánlanak hajmosásra. Nekem hajmosáshoz kicsit bizarrnak tűnik a 20%, de én nem a minden nap/másnap mosók táborát erősítem. Ha érzékeny valakinek a fejbőre, még logikus is lehet, hogy egy alacsonyabb pH-t biztosító szappant használjon, aminek a kókusz szappan megfelel. Ráadásul a kókuszolaj bizonyítottan a legjobban hasznosuló olajfajta, ha hajról van szó, hisz zsírsavösszetételének köszönhetően kb. egyedüliként képes bejutni a hajba.
Gondoltam, mielőtt nagyban készítem el, kipróbálok egy kis darabot. Volt itthon egy agyagos, 10% SF-tel készült maradék, ilyenekből szoktam készíteni a minta betéteket, hogy ne olvadjanak el. Azt tapasztaltam, hogy tényleg nagyon kellemes, nagyon tiszta érzést ad, de mégsem hagy száraz vagy húzódó bőrt. A magas zsírtartalma ellenére nem zsírosodik be gyorsan a haj utána. A nagy sikerre való tekintettel úgy döntöttem, belevágok egy nagyobb adagba is. Nem sokkal a kivitelezés előtt készítettem magamnak egy fűzfakérges arckrémet, és annyira birizgatta a fantáziámat, hogy muszáj volt utána néznem, vajon hajon hat-e valamit.
A korábbi dilemmáim a fűzfakéreg lúggal való találkozásával kapcsolatban oldódtak is meg nem is, hisz a növényben nem szalicilsav, hanem szalicin van, ami viszont csak a májban alakul át gyulladáscsökkentő hatású formává. Ennek ellenére tartja a gyógyszerészet igazoltnak a hatásosságát külsőleg is. Na amíg ezt összeadjuk, addig csak használjuk, és örüljünk neki. Találtam egy fűzfakérges sampont is, amit zsírosodásra, viszketésre hajlamos fejbőrre ajánlanak. Ez remek hír, ha már egy pH szempontjából kíméletes samponszappant tervezgetek épp. Annyiban csaltam, hogy az olajoknak csak bő 90%-át teszi ki a kókusz, mert belecsempésztem egy kevés ricinus és neem olajat, de a 10% SF nem változott.

Kétféle agyagot kevertem bele: ghassoul agyagot az egész masszába, és bentonit típusú zöld agyagot csak a felső részbe. Nem nagyon látszik a színkülönbség, mert a fűzfakéreg forrázat nagyon markáns árnyalatot vett fel, amire nem jól emlékeztem a múltkori szappanomból. Ez a gyógynövény nagyon nagyon gyorsítja a masszát, nem is lett volna esélyem még valami basic hullámocskára sem. Mivel azt az elvet vallom, hogy mindig kell egy samponszappanba protein, ezt ezúttal kecsketejpor formájában tettem bele. Nos, ez megint tipikusan olyan összetevőket tartalmazó massza, ami rettenet büdös frissen felvágva: erős gyógynövények, tej, neem olaj... szerencsére ez hamar elillant. Az illatról és a fejbőrről ylang-ylang- és teafaolajok gondoskodnak. Így kerekedik belőle egy finom nyugtató sampon, amit én is zsírosodásra, viszketésre hajlamos fejbőrre ajánlok.

Calming shampoo soap for greasy scalp
I have a feeling that every ingredient that makes a great shampoo soap essentially seizes or minimum speeds up the batch. This is the reason why all my shampoo soaps look such ugly. This one is a nearly 100% coconut soap, I used just a little amount of castor and neem oils. The fluid was willow bark infusion (the guilty agent), additives are goats milk powder, ghassoul clay and bentonite type green clay. Scented with ylang-ylang and teatree EOs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése