2014. április 20.

Oriental I.

Omar Anyuval folytatott brainstorming hatású levelezésünk során egyszer csak küldött egy linket, és azt mondta, készítsünk saját öntőformát! Gyakorta szörfölgettem korábban könnyek között a külföldi webáruházak csodás formái között: egyik szebb, mint a másik, egyik sem tökéletes mégsem, hogy a szállítási költségekről már ne is beszéljünk! Egy nagy kedvencnél láttam is már olyat, amilyet én is szeretnék. Több sem kellett nekem, tökéletes ötlet egy következő klubra! Ceruzát ragadtam, számolgattam, amire vágyunk, az milyen méretekkel bírjon, mennyi anyag kell hozzá (vigyázat, számolnunk kell az anyag sűrűségével is - 1,4!). Tiszta szerencse, hogy elég erős voltam térgeometriából! Addigra már voltam olyan helyen, ahol meg tudtam tapogatni saját kezemmel is, mit várhatunk az anyagtól. A sok nagyszerű tervet összeadva azért nyeltem egyet: ez annyira nem olcsó móka, lassítsunk, először csak egy-két álmot valósítsunk meg! A formakészítés történetét Omar Anyunál találjátok. Alig vártam, hogy felavathassam az új formákat, ráadásul a bőség zavarában hirtelen azt sem tudtam, ki legyen az első. Végül azért erre esett a választásom, mert mostanában egy nagy rózsaszín elefántot bámulok kedd esténként. :)
És ha már elefánt, és indiai vonal, hát legyen ez a szappan fő témája, csak erre az alkalomra várt a gyömbérem is olajban úszva! Friss gyömbért macerálni kihívás: ha túl friss, megbuggyan az olaj alatt, ha túl szárított, elveszti minden illóanyagát, márpedig a varázserő abban van. Aki már feledkezett meg gyömbérről a hűtőben, az tudja, hogy kiszáradva olyan, mint egy fogkefe, szagtalan kristályokkal a rostjai közt. A gyömbér sokoldalú növény, számunkra a szappanban frissítő, serkentő, regeneráló, tónusjavító hatása a fontos. Egyébként Kriszti a klubokon is döbbenetesen finom gyömbérteával vár minket :) Az olajok közt főszerepet kap a rizskorpa olaj és a szójaolaj (tudom, béna klisé, de a hatása kárpótol). Jutott mellé olívaolaj, kókuszvaj, ricinusolaj egy nagy kanál só kíséretében. Belenéztem az illatos fiókba: naná, hogy jázmin! Végignézve az összetevők listáját, tökéletesen illett a képbe a frissen beszerzett guajakfa olaj (bár közép-amerikai növényként eltájol a keleti vonaltól). Nagyon intenzív guglizással lehet információt szerezni erről a szilárd halmazállapotú illóolajról, pedig régen alap volt az ősi gyógyszerész készletében (a szifilisz saját szereként tartották számon az 1700-as években, de már kortársak is megkérdőjelezték ez irányú hatékonyságát). Aztán veszélyesnek kikiáltva népszerűségét vesztette, így sokáig csak a faipar használta, míg a "modern" kozmetika és parfümgyártás újra fel nem fedezte magának. Az olajat a fa gyantájából vonják ki, és tudása, illata is nagyon hasonlatos a többi - általunk is kedvelt - különleges gyantához.
A kozmetikában elsősorban erős fertőtlenítő, nyugtató, gyulladásgátló, sebgyógyító, illatfixáló hatása miatt alkalmazzák. A forgalmazó szerint (nyilván ezen hatásaira alapozva) a semmire sem reagáló bőrproblémák (ekcéma, pattanás, hegek) esetén szokták utolsó mentsvárként bevetni. Felmerül a kérdés, hogy miért csak utolsó fegyverként, talán annyira veszélyes? Nos, elvileg még a szigorú EU szerint sem tartalmaz irritatív anyagokat, vagy allergéneket. Pont ezt a választ reméltem, mert a húgomnak is szántam, akinek a harmadik babája nem túl kegyes a bőréhez.
Valamiért olyanom volt, hogy halálba mixereztem a masszát, ami nem túl bölcs dolog, amikor az ember épp egy vadiúj, mintás öntőformát tesztel. Szerencsére sem ez, sem a magas sótartalom nem okozott nagy bajt. Mindkét szilikon hihetetlenül könnyen volt kezelhető, a keményebb keverékből készült a keret, a lágyabból a mintás betét. Egy-két apró buboréktól eltekintve egy (vagyis négy) bájos, vajszínű, illatos szappan pottyant ki a formából. Hamarosan a többit is megmutatom, hisz úgysem tudnám megállni, hogy ne avassam fel valamennyit :)

Individual soap mold making project
On our last soapy workshop we have made some unique silicone soap molds for ourselves. It was a real fun, and in the coming weeks I will show you all my new creations. The first is an oriental themed one inspired by the indian elephant. It is made of fresh ginger infused olive oil, ricebran oil, soybean oil (what a cliché - I know :)), coconut, castor oil and salt. Scented with jasmin EO and guajak wood oil.

2 megjegyzés:

  1. A szorgalom és a munka megérdemelt gyümölcsei...! :)

    Mindig élvezettel olvasom a bejegyzéseidet... Nagyon várom a következő öntőformát is- vajon melyik lesz?

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Igyekszem méltó lenni a mentorhoz :)

    VálaszTörlés