2013. október 28.

Kökény-bodza szappan - In memoriam Ilcsi néni

Mit keres a kökény egy kozmetikumban? Ilcsi néni szerint "a gyümölcs leve erősítőszer és bőrkondicionáló anyag. Magas ásványi anyag, vitamin és csersavtartalma révén feszesíti, táplálja, regenerálja a laza, fáradt, sápadt, olajos és korpás, szeborreás bőrt." Persze attól, hogy a legismertebb, nyilván nem ő volt az első, aki a kökényt szépségápolásra használta fel, hisz régóta ismert mind a virág, a gyümölcshús és a mag alkalmazása is a népi gyógyászatban. Széleskörű hatását nem részletezem most, mert a legtöbb kifejezetten belsőleges fogyasztásra vonatkozik. Annyit azért zárójelben megjegyeznék, hogy épp a szépségünkre így is hat, hisz erős tisztító, antioxidáns hatása révén a kiütések, pattanások is enyhülnek. Én ezúttal meggy helyett - külön kérésre - bodzát adtam hozzá. Utóbbi hatásáról a kánikula szappannál részletesen írtam.
Az olajokból kimaradt a kókusz, így az extra érzékeny, gyulladásos betegségre hajlamos bőrt sem bántja, sőt az extraszűz olívaolaj ápolja is azt. Ebben segít a vitaminokban gazdag, normalizáló hatású, rugalmasságot és puhaságot adó kukoricacsíra olaj, ami az érzékeny, gyulladt bőrnek igazi barátja. Új illatot szereztem: pacsulit. Ez a különleges illat szövetregeneráló hatása révén hegesedés nélkül segíti a sebgyógyulást, hat a ráncok, bőrbetegségek és gomba ellen, antidepresszáns és afrodiziákum. Ugyanezek mondhatók el a rózsafaolajról is, amivel kevertem az illatot. Izgalmas kombináció! De a kökényhez térjünk csak vissza egy kicsit! Friss gyümölcspépet adtam a masszához, lélekben mindenre felkészülve.
 Összekeveredés után azonnal el is feketedett minden, aztán szürkésbarnává vált. Amikor két nap múlva kicsomagoltam, szép bordós csokis árnyalata volt, de belül szürkésbarna maradt. Így is jól nézett ki, de amikor magára hagytam, két óra múlva megint minden elvörösödött. Ezt meg kellett örökítenem, így rögtön még egy darabot ketté vágtam, de persze csak telefonos képet tudok róla mutatni.



(Forrás: ilcsi.com, Tiszta Szívvel Műhely)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése