2016. január 14.

Cukormáz hangulatban

Azt hiszem, egy párszor már említettem, hogy a pigmentek használata nem az én világom. Alapvetően kíváncsiságból, szerelemből, és meggyőződésből is a természetes színekért rajongok. Pedig néhány jól összeválogatott pigmenttel igen-igen mutatós szappanokat lehet varázsolni. Bevallom, én is szívesen legeltetem a szemem a vibráló színű, ötletes örvényekkel készített műveken. Többek közt ezért szoktam néha mégis elcsábulni, no meg azért, mert megkérnek rá. Most például az a vicces dolog történt, hogy egy kolléganőm legós szappanokat szeretett volna készíteni a gyerekeinek az én irányításom alatt. Meg is rendeltünk két szimpatikus öntőformát erre a célra (amúgy magamtól tán sosem tettem volna).
Épp megérkezett az egyik csomag, amikor bejelentkezett egy régi ismerős, aki olyan kérésekkel szokott előrukkolni, mint pl. a Sampdoriás szappan. Szeretett volna legós szappant kérni, és már épp rendelte volna meg hozzá a formát, amikor mondtam neki, hogy ne siessen, hisz a különös véletlenek folytán ez a kérdés pont megoldódott. :) Lányoknak és fiúknak külön kellett készítenem kék és rózsaszín emberkéket. És ha már így, akkor magának is kérne rendes méretű, csilli-villi szappankákat :) Tekintettel az iszonyú rövid határidőre és a kényes színre olyan masszát kellett készítenem, ami fehér is, gyorsan lesz nagyon kemény, de ettől még nem fogja a gyerekek a bőrét szétcincálni.
Ezért esett a választásom a kókusz és disznózsír keverékére, meghintve pici ricinusos káliszappannal, és bőséges SF-tel. Az első eresztést levendulával illatosítottam, a másodikat kubeba olajjal. Ha már elővettem a pigmenteket, előkészítettem egy másik nagy tervemhez is a díszeket a kedvenc színeimből :) A második adagból készítettem el a normál méretű szappanokat, mégpedig egy olyan egyszerű, de mégis szép technikával, ami a muffin szappanoknak különösen jól áll. Az első adaggal volt még egy kísérletem: nemrég valaki cinkoxidos szappant szeretett volna kérni, amit még sosem készítettem azelőtt. Ezt a típust általában problémás bőrre ajánlják, amire mostanában nekem is szükségem van. Úgy gondoltam, hogy ha már adódott egy kis adag céltalan szappanom, teszek vele egy próbát.
Rettentő egyszerűen egy kevés olajban elkevert cinkoxidot hozzákevertem a masszához. Szegény igen csúnyára sikeredett, mert a masszát szokás szerint kicsit sűrűbbre mixeltem, mint kellett volna, és mire a pici formákkal végeztem, a maradék már igen-igen kötött, alig tudtam eldolgozni benne az adalékot. A második adagnál csodás módon sikerült pont eltalálnom a megfelelő sűrűséget, így nagyon szépre sikerültek a köröcskéim. A fránya szappanpor kicsit tompítja az élményt, de annál nagyobb lesz a meglepetés, amikor elkezd majd kopni a használatban :) Megkérdeztem, hogy legyen-e arca a figuráknak... aztán egy kicsit elragadott a lendület... :) Már megvan a visszajelzés: tetszett a megrendelőnek :)

Lego and zinc oxide soaps 
These colourful guys were ordered for boy and girls. I needed a white, quickly hardening soap so I have chosen coconut oil, lard and a little bit of castor oil. I've made two batches: the rest of the first one became face soap with zinc oxide added. The second one made up the four lovely colourful muffins. Scented with lavender and litsea cubeba EOs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése