2014. július 6.

Mandulaolaj, tejsavó és levendula

Jelentem, ígéretemhez híven megérkeztem a hazai vizekre, mitöbb! meg sem álltam a tanyákig... onnan hoztam zsírt és tejet ebbe a szappanba :) Tihanyt is útba ejtettem, mert szinte már követelték tőlem egy új levendulás, mandulaolajos szappan elkészítését. Így lett ez a darab minden szinten levendulás: a virág olívaolajos macerátuma, folyadékként sűrű főzete, illatként illóolaja, tetejére díszként is virága. A levendulát nem kell bemutatnom, a szuper ápoló és bőrmegújító hatású mandulaolaj is ismerős. Nagy kedvencemmel, a tejsavóval tettem gazdagabbá a szappant. Evik nagyszerű összefoglalót írt róla, akit érdekelnek a részletek, itt olvasgathat. Aki nem ennyire lelkes, annak csak röviden: rendkívüli nyugtató hatású, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag anyag. Annyit azért hozzáfűznék, hogy az én savómban már bizonyosan nincs laktóz, hisz a kefirgomba már végzett vele. :) A zsír nagyon jót tesz a szappannak, ezért nem érdemes ódzkodni tőle. A biztos ami biztos alapon :) szagtalanítani igyekeztem, amihez Himalaya-sót használtam, amit aztán benne is hagytam az olajban, így enyhén sós szappan lett belőle.
Az olajkombináció: kókusz, szűz olíva, mandula, ricinus, szója. Számítottam rá, hogy nem lesz valami szép színe a tejsavós szappannak, ezért arra gondoltam, épp ideje bevetni az új rózsás-mályvás árnyalatú ultramarin pigmentemet, hozzá a kéket. Mi más is illene jobban a levendula témához! Diszkrét hullámok, csak visszafogottan, de szép lesz! De... oóó... aki egy ilyen természetes és kíméletes szappanra vágyik, biztosan örülne a pigmenteknek. Márpedig a szép örvényeimről már nem tudok lemondani :) Így született az ötlet: fele a vagányoknak, fele az érzékenyeknek, és hogy ők se maradjanak szépség nélkül, alkanna macerátummal készült hullámokkal leptem meg őket.
A szappan tetejét levendulavirággal és búzavirággal szórtam meg. Utóbbi a leges legkedvesebb növényem, úgyhogy most lubickolok az örömben, mert tele van vele azt utca is :) A hangsúlyos levendula illóolaj illatát gerániummal finomítottam. Így lett ő egy nagyon vonzó, édeskés, virágos szappan kényeztetően gazdag tartalommal.


Almond oil, whey, lavender soap
A very rich and pampering soap for sensitive skin. Lavender infusion in olive oil, and in a strong tea, and on
the top with cornflower petals - my absolute favorite flower. The whey in it is made at home, straight from under my daily kephir. Oils: lard, coconut, virgin OO, soybean, sweet almond and castor. The half of it was swirled with alkanet infusion for sensitive people, the other half was coloured with ultramarines. Scented with lavender and geranium EOs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése