2020. július 19.

Sütőolajos szappansütik

Nem szeretek olajban sütni. Nem azért, mert ne szeretném a rántott dolgokat. Egyszerűen csak rosszul vagyok a gondolattól, hogy egy sütés után mehet a kukába egy csomó drága olaj. De amióta szappanozom, azóta bevésődött, hogy tulajdonképpen mosószappannak fel lehet használni ezt az olajat is... dehát nincs az a mennyiségű folt, ami elég lenne ennyi mosószappan elhasználásához :) Nemrég túrófánkot készítettem, és már úgy is készültem, hogy az olajat újra fogom hasznosítani. Gondolom nem sokan vagyunk, akik mérlegen készítik elő a sütőolajat :)
Én viszont, mivel nem rántott húst sütöttem, úgy gondoltam, hogy szokásos hideg eljárásos kézmosó szappan lesz belőle, amit viszont pontosan kell számolni. Szóval fele kókuszolaj, fele napraforgó olaj volt az alap, amit használat után leszűrtem, és egy kis sheavajat adtam még hozzá. Az állag és a minőség javítása érdekében tejsavóval, sóval és nátrium citráttal készítettem el. Szeder-bazsalikom illata lett és habzsákba tettem. Nagyon cuki apró ajándékok váltak belőlük.

Frying oil soap cookies
Here in Hungary we don't use vegetable oil mixtures like crisco. We usually fry in lard or sunflower oil, or lately in coconut oil.
I was to make cottage cheese donuts and I knew that I want to save the oil. So I had to measure my sunflower nad coconut oil mixture very accurately because I wanted to make a usual CP hand washing soap. 50-50% of these two oils and I added some sheabutter, whey, salt and sodium citrate to enhance the quality. Got blackberry and basil fragrance and I put it in a piping bag. They became cute little gifts.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése