2016. június 26.

Anyatejes szappan / Breast milk soap


Bevallom őszintén, hogy egy rövid ideig gondolkodtam valami ütős, hangzatos címen, de aztán rájöttem, aki erre nem kapja fel a fejét, az semmire. Pedig volna egy pár szlogen: "családi tejgazdaságból", "100% kézzel készült", "ennél jobban semmi sem hasonlít az emberi szövetek összetételéhez"... na jó, abbahagytam. :) Szóval a tej valóban a testvéremtől van, ezért egyik kolléganőm következetesen csak Zitatejes szappannak hívja. Kb. azóta ácsingózom erre a szappanra, amióta elkezdtem az egész sztorit. Akkor még a most már középső gyerek volt soron, akinek eléggé kellett a súlyos ekcémája miatt az anyatej
(ha még emlékeztek, neki jelentős szerepe volt abban, hogy ez a natúr kence buli az életem része lett). Épp ezért a finom megpendítésen kívül nem nagyon erőltettem, hogy szeretnék egy kis tejre lecsapni. Aztán megérkezett a legkisebb is, már ő is másfél éves, és most jött el a pillanat, amikor különösebb lemondás és extra munka nélkül jutott nekem is egy szappanra való. Következhetett a dilemma, milyen szappan legyen belőle - nyilván nagyon natúr, nagyon kímélő. Bár az igazság az, hogy a gyerekek gond nélkül használják minden szappanomat, tehát igazából a túl erős, szárító vagy szintetikus összetevőket csak az elmélet miatt hagytam ki. Az amcsik mániásan tiszta olíva szappant készítenek belőle, mert jaj, a pici baba.
Pedig hát mire megérik egy olíva szappan, addigra az a jajpicibaba már akkora, hogy kb. bármit használhatna. Mert általában aki ilyen szappant készít, az bérfőzésben teszi, és visszaszolgáltatja a tulajdonosnak. Ilyen megfontolásból mondjuk a legideálisabb inkább egy tiszta disznózsír szappan lenne, de azt meg azért mégse :) Ezért úgy döntöttem, hogy az összetétel 40% sheavaj, 30% olívaolaj és 30% rizskorpaolaj lesz mézzel és körömvirág macerátummal. Az illat, háát ööö, mi más is lehetne, mint az úgynevezett babafingató tea szag, vagyis édeskömény illóolaj. :) Frissen gyönyörű csontszínű volt, de aztán valamennyire sötétedett az árnyalata. Ránézésre is olyan finom, krémes, mint amit várok tőle. Alig várom, hogy kipróbáljam! :)

Breastmilk soap 
I wanted to make this since the earliest batches. I got the milk from my sister after her 3rd baby became old enough. I don't believe that the 100% olive soap is a good choice because of the tooo long curing time. Those babies who gave you the milk are growing up. We know that my sisters kids are not allergic to shea butter so this soap was made of 40% shea, and 30-30% olive and ricebran oils. Calendula infusion and honey were added as well, scented with fennel EO.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése