2015. október 25.

Tearózsa szappanok

Ezek a helyes szívek külön kérésre készültek, egyébként nem vagyok híve annak, hogy állandóan szíveket öntsünk :) A húgom anyósa rendelte őket ajándékba, és a formán kívül teljesen szabad kezet kaptam - bár mindig ilyen könnyű lenne :) Szóval helyes kis szívekhez helyes tartalom, és helyes minta jár. Az egyszerűség jegyében nem akartam túlzásba vinni az összetételt. Az olajaim: olívaolaj, kókuszolaj, szójaolaj, sheavaj és ricinusolaj. A folyadék teljes egészében tehéntej savó volt, szokás szerint a saját kefirgombám alól. A különleges benne az, hogy tearózsa szirupot adtam hozzá, amit pedig Erdélyből kaptam ajándékba. Remélem, nem haragszanak meg érte, hogy ez is szappanban landol.
Újabb egyszerű, minta nélküli forma, újabb lehetőség, hogy egy illatolaj viselkedését teszteljem. Nag Champa várt a szekrényben, kellemes, keleties illat, szerintem fog tetszeni a társaságnak. Arra számítottam, hogy szinte a botmixert sem kell elővennem, hát csalódnom kellett. Szinte azon gondolkodtam, hogy nemhogy gyorsítja, de egyenesen lassítja a pudingosodást. Végül meguntam a keverést, és olyan hígan öntöttem a formába, mint még soha. Díszítésként a tetejére tápióka gyöngyöt szórtam. A társaságban lesznek fiúk is, ők így BayRum illatot kapnak (aminél már kellett kicsit sietnem), és gyöngy helyett luffa szivacsot, úgyis azt szeretik, ha vakar a szappan :)
Persze egy pici szakmai izgalom nem árt sosem. Már nagyon régi volt a ricinus olajam és féltem, hogy meg fog romlani. Ezért arra gondoltam, hogy kálilúggal krémszappant készítek belőle, mégpedig úgy, hogy minimálisan túllúgozom. Így nem kell félnem, hogy szabad zsírsav marad benne, ami aztán avasodni tudna. Kiszámoltam, hogy adott tömegű masszában mennyi ricinusolaj van, és ennek megfelelően adagoltam a többi olajhoz, persze a kalkulátorral figyelni kell. :) Így egy csapásra vegyes lúgozású lett a szappan különösebb macera nélkül, és olajat sem kell kidobni. Ja, és van szép új pecsétem is! :)

Tea rose soaps 
These little hearts are going to be gifts for a lovely lady. They are simple: olive, coconut, soybean, castor oils and shea butter, fluid is whey and the additive is tea rose syrup. The lady soaps are scented with Nag Champa fregrance oil, the tops are decorated with tapioca pearls. The guys will get BayRum scented soaps with luffa. There is a small trick in this soap. I had a quite old castor oil that I didn't want to get ranced. I made a slightly lye heavy cream soap with KOH, and added the amount of prepared soap to the oils that contains the needed weigh of castor oil. This way it became a dual lye soap in a simple manner.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése