2015. október 25.

Spanyol fekete olíva selyemszappan

Nagyon rusztikus, nagyon kiszúrós, nagyon rossz, nagyon illatos szappan. A sok-sok apropó sok-sok vesződséget okozott, mire ez a szappan elkészült végre. Először is volt itthon egy spanyol kisváros gazdaságából származó sötétzöld olívaolajam, amit sokáig nem mertem elővenni. Ajándékba kaptam, cikinek éreztem volna elpancsolni, viszont szinte egyáltalán nem eszünk itthon olyasmit, amihez elfogyna, ezért hát a mundér becsülete végett úgy döntöttem, inkább kárba, mint pocsékba :) Gondolom azzal sem vagyok egyedül, hogy ha meglátok egy csomag fekete olívabogyót, szappanról álmodozva ácsingózom a boltban. Mindeközben kaptam egy nagy adag szantálfa illóolajat, amit közösen szagolgatva nem nagyon tudtunk hova tenni.
Úgy éreztük, hogy szinte semmi illata nincs, pedig az üveg elég nagyocska volt. Gondoltam, tesztelem, magamtól szokatlan módon jó nagy arányban, valami egyszerű szappanban. A fent említett összetevőket nem szerettem volna semmivel sem megszentségteleníteni, így nagy dizájnról sem álmodoztam, ezért lett ideális alap egy próbához. Az olívabogyókat beáztattam egy időre, hogy az esetleges adalékok kiázzanak belőle. Nagyon merészen adagoltam, az olajok tömegének 22%-át tette ki, amit a lúg hozzáadása előtt egészben dobáltam az olajba, és csak durván mixeltem össze, hogy darabos maradjon. Egy méregzöld, feketés szmötyit kaptam, túl szép lett volna, ha így marad, de persze csak barnás valami lett belőle. Az egyetlen adalék az olíván és az olíván kívül :) egy csipetnyi, pontosabban szösznyi Tussah selyem volt.
Ahogy említettem, magamhoz képest brutális mennyiségű illóolajat adtam hozzá. Valószínűleg ez volt az oka (vagy még a vasIIglukonát a gyanúsítottam, amivel az olívabogyó színét stabilizálják), hogy formába öntés közben egyszer csak elkezdett összeugrani. Először csak finoman, még bizakodtam is, öntöttem tovább, aztán egyre elszántabban. A bizalmam hiábavaló volt, a kívülről simának tűnő darab is csupa csomó volt belül, hiába bugyoláltam, hiába sütőztem, vártam hosszan türelemmel, nem akart összeállni.
Végül a ronda taknyos szívecskéket összedaraboltam, és vízfürdőn melengetve HP módszerrel fejeztem be a szórakázást.
Mivel féltem, hogy a melegtől elillan az illat, még egy kevés illóolajjal megkínáltam, így öntöttem újra formába. Mivel nem így indult, a HP megjelenés kicsit rusztikusabbra sikerült a kelleténél, de cserébe isteni finom illata van. Legalább az illóolaj jól vizsgázott, ha már a nagy tervem nem annyira. Na de a belbecs magáért beszél! Elegáns, klasszikus, nagyon kíméletes és egyben izgalmas kompozíció.

Spanish black olive silk soap
The ingredients of this soap are olive and olive :) ...and some Tussah silk with sandalwood notes. But lets talk some more about the olives. I had a dark green olive oil at home froma small spanish village, that was a gift, so I didn't want to use it in soap.
But we don't eat anything at home that needs olive oil, so finally I had to do something with it ;) I'm sure that I'm not the only one who think about soap instaed of salad when looking at black olives on the shelf. The olives were put straight in the oil, and mixed slightly to leave it lumpy. While I moulded, it riced, maybe because it was a test batch, and I used very much EO. I gave a few days to let it set up, but finally I had to finish it with HP. Due to this intermezzo, it became a little bit more rustic than I planned. But it is classic and intresting, and very gentle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése