2014. augusztus 20.

Magad, Uram, ha szolgád nincs...

... és akkor is, ha skót vagy egy kicsit :) Én például nagyon nem szívesen adok ki valószínűtlenül sok pénzt olyanért, amit nem érzek ár/érték arányban helyénvalónak. Itt szeretném megjegyezni, hogy ez a szappanok összetevőire természetesen nem áll. :) Annál inkább például egy fa öntőformára, ami nem más, mint egy doboz fából. De amint öntőformának nevezzük, mindjárt megötszöröződik az ára. Pedig egy kis ügyességgel (vagy ha Te nem vagy otthon az ilyesmiben, a párod segítségével) még jó szórakozás is, ha magunk állítjuk elő az eszközeinket, akár fából, akár szilikonból.
A napokban jártunk barkácsáruházban, ahol megakadt a szemem egy 2,2 méteres fenyőlécen (1890 Ft-ért - mindenki végigszaladhat a hazai webáruházak ajánlatain). Nohát, téged Isten is öntőformának teremtett! Megnézegettem alaposan a méreteit, amíg vánszorogtak a percek a vizes szerelvény osztályon, gyorsan felskicceltem két doboz tervét is a lista hátuljára, nehogy meglepetés érjen. Otthon nem volt stílfűrész, csak kézi fémfűrész, de még azzal is végeztem kb. 20 perc alatt, az Ember csak fogni segített. A szögelés sem tartott tovább másik fél óránál, még 5 perc a fa-glett bemaszatolása. És voilá! Két különböző méretű és formájú (egy álló és egy fekvő ) öntőforma szűkítővel.
Egyébként az Ember már egész jól interiorizálta ezt az öntőforma-felismerés dolgot. Tegnap cseréltek nálunk kazánt, és amikor meglátta a kiszerelt alkatrész közt ezt a pvc csövet, rögtön tudta, hogy mire aló :) A belső átmérője ideális méretű, 7,5cm, és tartósabb, mint az ugyanekkora Pringles doboz. Mostanában hiába nézelődtem akár barkácsáruházban akár épületgépész szakboltban, egyszerűen nem találtam akár megközelítőleg alkalmas méretű csöveket. Szóval örömboldogság! :)
Csak azért nem osztom meg részletesen egy doboz tervrajzát, mert mindenkinek mások az elképzelései, ha már saját egyedibe fogott. Más szélesség, más magasság, eltérő űrtartalom, kinek mire van szüksége. És valószínűleg mások lesznek a faanyag méretei is, amitől borulna az egész. Én elég jó voltam térgeometriából, és nem idegen tőlem a barkácsolás sem, úgyhogy nem jelentett gondot a tervezés. Ha Neked nem ez az erős oldalad, akkor előbb irány a faanyag beszerzése, és ha ez már megvan (egy kilónyi szappanhoz való dobozhoz várhatóan kb. egy méter kell), akkor kérj meg egy férfi családtagot, hogy segítsen... akár a kivitelezésben is :)

DIY wooden soap loaf molds
and a surprise after a boiler replacement, since this size of pvc (inner cirle is 7,5cm) is nearly unavailable.

4 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy! :)

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Szóval igen, már ezt viszem a szappantáborba! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia,a pvc csőből hogy szeded ki a szappant?Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szigorúan csak bélelve használom. Vannak akik állítólag fagyasztózás után ki tudják szedni, de én ezzel nem szeretnék próbálkozni.

      Törlés