2014. március 2.

Röpülj, páva!

A peacock (páva) swirl technika számomra besorolhatatlan nehézségi fokozatú mintázási módszer. Igazából elég kétszer (kevésbé figyelemzavarosoknak egyszer) megnézni egy videót, és megy mint a karikacsapás. Viszont annyit lehet fölötte pepecselni, hogy nekem konkrétan le akart szakadni a vállam, mire elkészült. Az egyik titok a gondos előkészületekben rejlik... nos, ezt magamnak is felírtam legközelebbre :) Egy gyönyörű technika, amit Michelle Rhoades-től láttam (ámulatba ejtő konstans elegancia jellemzi a nő stílusát), és amit itt szerettem volna kipróbálni, nem is jött össze, úgyhogy majd elmesélem és megmutatom egy következő darabon. A másik pedig, hogy nagyon figyelni kell, hogy a szalag fázis legelején abbahagyjuk a turmixolást, hogy a lehető leghígabb maradjon a massza. Ebben segítség még a viszonylag nagy arányú szójaolaj, ami nagyon lassan szalagosodik, vagy ha nem ragaszkodunk a fehér masszához, akkor az olíva, kukoricacsíra ugyanúgy megfelel. Én most ragaszkodtam a minél fehérebb árnyalathoz, mert úgy mutat jól rajta a minta. Így a szépség oltárán bizony kellett áldozni egy keveset a prémium minőségből: finomított sheavaj, finomított olíva, szója, kókusz, ricinus, a disznózsír nem finomított :), de legalább keményíti és fehéríti a szappant. Bocsánat, vegák, ez megint nem vegan friendly darab. A sok finomított összetevőért cserébe (no ez azért nem azt jelenti, hogy nem jó, hiszen a hatás minimum feléért egyszerűen a zsírsav összetétel a felelős) adtam hozzá tejsavót, aktív szenet és csodás illatokat. Az én világomban egy ilyen színhez és mintához nehéz, elegáns virágillatok tartoznak: pacsuli és ylang-ylang, amit levendulával lazítottam. Az ylang-ylang kiegyenlítő, nyugtató, antidepresszáns hatású afrodiziákum. A pacsuli bármely bőrtípusra alkalmas, de igazán a zsíros bőrnek segítség, fertőtlenítő, szövetregeneráló, kedély javító afrodiziákum. A levendulát szinte be sem kell mutatni: kiegyenlítő, sebgyógyító, fertőtlenítő, nyugtató, ráadásul annyira gyengéd, hogy keveseknek kell csak csínján bánni vele. Szóval ezt a szappant mindenkinek ajánlom, aki szereti a szépet és nem ódzkodik a természetazonos színezékektől.
Bevallom, én is nagy dilemmában voltam a magam pigmentjeivel (ultramarin, króm oxid, titánium dioxid - utóbbiról már korábban írtam) kapcsolatban, de Omar anyu ismét fantasztikus cikke sokat segített. A mica használatával kapcsolatban pedig azzal szeretném felmenteni magam, hogy manapság már annak a természetazonos mását is laborban állítják elő. Ettől függetlenül eztán sem fogom a használatukat túlzásba vinni. Hisz lehet sokszínű a természetes is! :) (további képek hamarosan)

My first peacock swirl
White oils were needed now: refined shea, olive, coconut, soybean and castor, with some lard. I drink homemade kephir every morning, so I have a renewable source of whey, that I used in this soap. The colours are ultramarine, chromium oxide, titanium dioxide, activated charcoal, and golden mica. Scented with lavender, patchuli and ylang-ylang.

4 megjegyzés:

  1. Egy ilyen pávamintás szappanra már nekem is régóta fáj a fogam...! Nagyon szép lett, és a választott színek is méltóak egy pávához!:):):)

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Bár talán nem túl kreatív kék-zöld-arany színben nekiesni egy pávának :) De amikor kidobta a gugli a madarat, nem tudtam neki ellenállni :)

    VálaszTörlés
  3. PÁPA?? "A peacock (pápa) swirl technika" :D bocs, de figyelmesen olvaslak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy ez eddig senkinek (köztük nekem sem) tűnt fel! Köszi, javítottam :) a pápai páváskodás kora már rég elmúlt :)

      Törlés