2014. március 13.

Meghökkentő intim szappan

Nőnap alkalmából egy nagyon különleges intim szappan készült, tele meglepetéssel. Anikó kérésére Muff-in-timissimo névre kellene keresztelnem őket, hát... lehet, hogy találok kevésbé meredek nevet is, viszont a formákat Tőle kaptam ajándékba... még gondolkodunk a névválasztáson :)
Azt hiszem, jobb ha a színnel kezdem a mondókát. Omar Anyu tanácsára került szénpor a masszába, ami az eredeti terv szerint csak márványozta volna a szappant, de a túlmelegedés kiszúrt velem, így a szappanmentés áldozatául esett a gyönyörű dizájnom. Felejtsük is el, inkább beszéljünk a többi összetevőről. A szappankészítő, ha gyógynövényhez nyúl, mindig az olajos áztatás az első, utána jöhet a többi kivonat készítési módszer, ezúttal például a forrázat. A vizes oldatoknak nagyobb valószínűséggel vész el a színük, így csak abban az esetben ajánlott ez a lépés, ha nem féltjük a megálmodott színt, és képesek vagyunk megbarátkozni az egyen-barnával is. Izsópfüvet áztattam ezúttal olívaolajban hosszasan, amíg az sötétzölddé nem vált. Isteni gyógynövény illata lett, de nem reménykedtem, hogy bármelyik is megmarad a lúg belépője után. Ezt a növényt évszázadok óta alkalmazták nem csak szájápolásra, de hüvelyöblítésre is fertőtlenítő, gombaölő hatása miatt. Használták torok- és ínygyulladásra, de amellett, hogy kiváló gyulladáscsökkentő, izzadásgátló hatása is ismert. Kiválóan válik be minden szinten a fehér agyag, remekül csúszik rajta a penge, ezért ebbe a szappanba is került belőle. Kihagyhatatlan összetevő a kefirgombám valamely terméke, ezúttal magából a kefirből kevertem hozzá egy nagy adagot. Ugye már nem is kell semmit mondanom a savanyított tejtermékek szappanokban betöltött áldásos hatásáról? Az áldásos kecsketej por formában most is kísérője lett. A muskotályzsálya kellemes illata tartósnak bizonyul, és igazán ide való, ezen a bevált összetevőn sem változtattam. Így voltam a kukoricacsíra olajjal is, mindezen anyagok hatásairól a fenti link mögött már hosszasan írtam, érdemes átfutni. Az olívaolaj-kókuszvaj kiegészült ricinusolajjal (amely szintén gátolja a nem természetes flóra elszaporodását), sheavajjal, mert ápol, és kacsazsírral. Azt hiszem, a vegánok most adták fel végképp az olvasást :) Sajnálom, de utóbbi használata igen tetszetős ötletnek bizonyult, legfőképpen azért, mert a saját intim szappanom kifogyása után Omar Anyu kamillás szappanjára váltottam, ami libazsírral készült (tudom, nem ugyanaz, de ez volt itthon), és nekem nagyon beválik.
Ahogy említettem már, megint túlmelegedett a masszám, és már formába szedve kezdte el kinyomni magából az olajat. Elmorzsoltam két könnycseppet a márványozásom fölött, majd szépen visszaöntöttem az összeset a lábasba, és melegre tettem. Némi melegítés és botmixerezés után újra homogénné, és legnagyobb meglepetésemre félig-meddig habszappanná vált. Gyanús volt az állaga már az ismételt formába öntéskor is, de pár nap száradás után vízre dobtam, és ha nem is úszkál a felszínen, azért a fenékre sem merül, csak hosszas lebegést követően. Na ezért lett ez meglepetésszappan még saját magamnak is. Talán tényleg bizarr egy grafit színű intim szappan, de ennyi fertőtlenítő, nyugtató, kíméletes, és gazdag összetevővel a tarsolyban megér egy voksot.

Intimate soap with activated charcoal
Made of hyssop infused olive oil, coconut oil, shea butter, corn germ oil, castor oil and duck fat. Contains added goatmilk powder, activated charcoal, kaolin clay, home made kephir. Scented with clary sage EO.

1 megjegyzés:

  1. Erről a szappanról a Gumi Macik rajzfilmsorozatból Grammy Maci áldásos főztje jut eszembe... Grammy-díjat kaptál! :):):)

    Omar Anyu

    VálaszTörlés