2013. június 1.

Kánikula szappan

Egy szappan, amivel úgy néz ki, befürödtem idén. Legalábbis ha hihetünk a vészjósló előrejelzéseknek, amelyek szerint idén elmarad a nyár. Módosítanám az első mondatomat: egy szappan nyaraláshoz! Azoknak, akik csakazértis távoznak a nyárba, déli országokba a nyár folyamán.
Ezt a szappant úgy terveztem meg, hogy egyszerre segítsen a hőségben, a túlzásba vitt napozás után, és a napsugárzás rettegett :) bőröregedést gyorsító hatása ellen. (Itt megjegyezném, hogy minden veszély ellenére megrögzött napimádó vagyok.) Az olajkombináció (olíva, pálma, kókusz, mogyoró) egyszerre segíti megtisztulni és hidratálni a fokozottan igénybe vett bőrt. Került bele egy nagy adag friss menta, ami előbb egy éjszakát állt is az olajban, hogy felfrissítsen és nyugtasson egyszerre napozás után. Hatását megtámogattam egy kis mentaolajjal is. Gondolkodtam a citromolajon is, de fényérzékenyítő hatása miatt elvetettem az ötletet. Helyette rózsafaolajat választottam mellé, mert szerintem jól illik hozzá az az ánizsos illat, amit én érzek benne. A szappanban sejtfrissítő, fertőtlenítő hatású, dolgozik a ráncok és a nyáron jobban fenyegető aknék ellen. A hennát, amit szárított, porított formában adtam hozzá, Indiában szintén hűsítő hatása miatt használják. Nem elhanyagolható sebgyógyító, fertőtlenítő hatása sem, amit még égési sérülésekre, bőrbetegségekre is sikerrel alkalmaztak. Ugye milyen sokoldalú növény pont a nyári melegben ránk leselkedő veszélyek ellen! Szerintem hihetünk az indiaiaknak, nagyobb rutinjuk van a dögmeleg elhárításában.
Folyadéknak most bodzateát használtam, először csak hirtelen jött ihletként a nyárra asszociálva. De aztán utánaolvastam, és kiderült, hogy mennyire jól illik a képbe. Ugyanis a bodzavirágot égésekre, kiütésekre használták eleink, sőt a ráncok ellen is hatásos, bár erre nem hiszem, hogy használták volna :) Egyébként nagyon szép pasztell-sárga színt adna a szappannak, ha nem vágjuk tönkre a hennával. Na de azt hiszem, megéri, és az egyik csücsökben azért tetten érhető az alapszín is.
Szappankészítés technikailag, be kell vallanom, csaltam egy kicsit. Köszönhetően a kis formáknak, és szent meggyőződésem, hogy a hűtő hatású összetevőknek is, nem nagyon akarta elérni az ideális hőfokot, hiába takargattam. Hát fogtam magam, és kitettem az egyébként utált télikertbe, ahol áprilistól októberig minimum 50 fok van, és addig lestem, míg el nem indult a zselé fázis. Akkor betakartam, és behoztam, nehogy fázisszétválásig napoztassam. Bocsánat, hogy így mondom, de okádja a mentaillatot. Jó szívvel ajánlom mindenkinek, hátha mégis meghozza a nyarat!

(Forrás: Házikence Tanoda, AntalVali, a mentás szappan ötlete: Omar Anyu)

2 megjegyzés:

  1. Az ember mindig tanul valami újat! Most tudtam meg, hogy szappanban semmi veszélyt nem jelent a fény és a citromolaj együtt. A következő évben észben tartom. Azért ez az illat is nagyon jó választás volt!

    VálaszTörlés
  2. http://www.soaps-and-co.com/illoolajok

    VálaszTörlés