2016. október 16.

Gesztenyés, barnacukros bőrradír szappan

Az az igazság, hogy teljesen el voltam tévedve azzal kapcsolatban, hogy mikor készítettem utoljára barnacukros szappant. Ugyanis az előző gesztenyés-barnacukros finomság lassan három éve történt!!! Ne haragudjatok, nagyon sajnálom! Tudom, hogy ti is szeretitek, és alig vártátok, ezért karácsonyra megleptelek titeket vele :) Akkor is írtam már róla, hogy a cukros radír azért előnyösebb az érzékeny bőrűek számára, mint a sós társai. Könnyen lekerekedő szélei nem fognak annyira karcolni, és a radírozás egy részét tulajdonképpen a ragacs végzi el. A gesztenyét is szeretem szappanban, ahogy a népi gyógyászat is, nyugtató, gyulladáscsökkentő hatása miatt.
A frissen szedett gesztenyét kiszárítás után lisztté őröltem, így nagyszerű állagot és extra habzást is biztosít. Az olajkombináció ugyanaz a kíméletes, krémes, lágyan habzó keverék, mint az előző csokis szappanban: kókuszolaj, olívaolaj, disznózsír, szójaolaj, sheavaj, kakaóvaj és ricinusolaj. Ebbe is került kecsketejsavó, hogy még krémesebb legyen, és persze nem maradt le róla a karácsonyi dekoráció.
Egy ilyen színű alapanyagokból készült szappannál úgyis reménytelen bármi más díszítés :) Az illata ugyanúgy a télies, vásáros hangulatba illik, mint a sült gesztenye maga: szegfűszeg illóolajat használtam, ami szintén tisztító, gyulladáscsökkentő hatású. Az összetevőinek köszönhetően egy szuper kis radírozó szappan lett belőle, amit bevethetsz akár egy nagyobb bőrmegújító kúra részeként is. Bársonyos, téli estés illatú, pokrócmeleg hangulatú kreáció.

Brown sugar and chestnut soap
This peeling soap is one of my favourite Xmas creations. It's made with brown sugar and ground chestnut, and goatmilk whey was added as well. Made of creamy, pampering combination of coconut, olive, lard, soybean and castor oils, with cocoa and shea butter. Scented with clove EO.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése