2015. december 18.

Füge, gesztenye, tejsavó... OCO

Eredetileg a gesztenye habzását szerettem volna tesztelni, de figyelmetlenségből ez nem jött össze. Nem vettem észre, hogy alig van itthon olívaolaj, márpedig habzást 100% olívával érdemes tesztelni. Sebaj, ha már így alakult, lett belőle karácsonyi ajándék a kollégáknak. Azt nem merem leírni, hogy mennyit álltam a konyhában, de legyen elég annyi, hogy minden a gesztenye megpucolásával és megőrlésével kezdődött. Aztán össze kellett turmixolni a fügét külön, tiszta szerencse, hogy ilyenkor még találni egy-egy fáradt szemet a kertben.
Aztán meg kell állni megcsodálni, és persze fotózni, milyen szép lila zselé lesz a fügéből :) Ekkor vettem észre, hogy egy apróságról megfeledkeztem. Mégpedig arról, hogy ha az ember olyan anyagból készít szappant, amire amúgy ismerten allergiás, akkor nem praktikus úgy fújkodnia a darálót, hogy az összes liszt a szemében landoljon. Tetézve a dolgot, még szaglásztam is, mert csodás édes gesztenye illat terjengett. Aztán gyakorlatilag patakzó könnyel és vörös szemekkel töltve az egész napot, alig láttam, hogy mit csinálok, pedig ennek a mintázásnál még volt jelentősége.
Az eredeti tervtől nem nagyon elrugaszkodva kevés kókuszolajat használtam, feladatát ezúttal is az adalékok látták el. A gesztenyeliszttől, a gyümölcstől és a kefirem alól származó tejsavótól ugyanolyan kemény és habzó lesz a szappan. A sok szűz olívaolaj mellett disznózsír, szójaolaj, babassu olaj és a szinte szokásos ricinusos káliszappan kapott benne helyet. Illatnak egy sweet fig&saffron nevű illatolajat választottam, ezért is kellett a füge. :) Nagyon finom, édes, friss, gyümölcsös illata van. És külön szerencse, hogy sáfrány névre is hallgat, mert a koncepció szerint a munkahelyem logóját terveztem a tetejére írni, aminek narancsos a színe.
Szóval a massza egy részét a sárga és vörös agyagom keverékével színeztem, és miután kivettem belőle (még az illatolaj hozzáadása előtt, hogy meglepetés ne érjen) a betűkhöz szükséges mennyiséget, a maradékot spoon swirl technikával kevertem bele. Itt súgnám meg, hogy egy kellően áttetszőre gélesedő masszában őrült jól tud kinézni egy matt agyagos ITP vagy spoon swirl. A hosszadalmas előkészítést hosszadalmas írogatás követte, így szerintem ez életem eddigi leglassabban elkészített szappanja, pont mint a karácsonyi puding. Remélem, hogy bent a lányok elalélnak tőle. :)

Chestnut, fig, whey... 
This is a Xmas gift for my colleagues. Originally I wanted to test the lathering potential of chestnut, but I was ut of enough olive oil for a 100% test batch.
But I had an other plan. I've collected some fig in the garden, milled the chestnut, and mixed all together with the whey. My oils are lower amount of coconut oil, virgin olive oil, lard, soybean, babassu and castor oils. I've used a fragrance oil named sweet fig&saffron, very sweet and fruity scent. I've mixed yellow and red clay to reach a saffron like colour that is similar to our logo's colours, that I wrote on the top of all bars. I've made a spoon swirl with the rest. If you make a quite translucent, gelled soap, an ITP or spoon swirl with a matte clay looks very unique. I like it!

2 megjegyzés:

  1. Boldog Karácsonyt! Ismét szép szappan, jó kis írás:)

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Neked is Boldog Karácsonyt! Itt is :)

      Törlés