2015. november 22.

Elstartol az Advent

Már időszerű volt a következő szupertápláló OMH típusú, vagyis zabos, tejes, mézes szappant kitervelni. Ráadásul Anikó s benyújtotta az igényét egy karácsonyos-sütisre, úgyhogy két legyet ütöttem egy csapásra. Az egyszerű, finom dizájn helyett most egy kicsit sportosabbat választottam, na de külcsín előtt két szót ejtsünk a belbecsről. Alaposan lenyomtam a kókuszolaj arányát, ha már érzékeny bőrre valót terveztem, a feladatairól gondoskodnak az egyéb összetevők. A szűz olívaolaj annál több volt benne, de a disznózsírral és a sheavajjal sem fukarkodtam, a hab a tortán mégis a mandulaolaj volt.
A ricinusolajat most is káliszappan formában adtam hozzá, így ismét enyhén vegyes lúgozású lett a szappan. A kíméletes olajösszetételen túl a hangsúly a már említett adalékokon van. A tej kecsketejpor formájában került bele, és a zabot is előre beáztattam, hogy annak a "teje" is kioldódjon. Nem fukarkodtam a mézzel sem, hisz nem győzöm elégszer elmondani, milyen verhetetlen a bőr simaságának elősegítésében. A holland kakaópor nagyon finom, táplál, és nem mellesleg pigment nélkül biztosítja a kontrasztos mintázás lehetőségét. Tudom, hogy jobban illene a karácsonyi hangulathoz egy mézeskalácsos, fűszeres illat, de nem akartam olyan illóolajokkal megterhelni ezt a nagyon kíméletes kompozíciót, amik sokaknál váltanak ki allergiás jellegű reakciót.
Így inkább egy olyan illóra esett a választásom, ami nemhogy kíméletes, de egyenesen ajánlott bőrnyavalyákra a neki tulajdonított fertőtlenítő, regenerálóhatás miatt. Ez a friss és édes illatú rózsafa. Most már áttérhetünk a minta kérdésére. Azt a kockás jellegű mintázást szerettem volna elkészíteni, amihez elvileg elválasztókat kellene használni, hogy szabályosak legyenek a vonalak. Viszont ha ilyen gyorsan sűrűsödő masszát készítünk, akkor elkészíthető segédeszköz nélkül is, csak nem lesz annyira egyenes. De hát épp ez a szép benne, nem? Szóval a massza felébe tettem kakaóport, és csak egy spatula segítségével kezdtem el felváltva pakolni a színeket. Így majdnem olyan lett, mint az autóversenyes célzászlók :)
Nagyon szeretem azt az aranysárga színt, amit a cukros-tejes masszák képesek produkálni. Volt még egy pár darabom azokból a kiskanalakból, amikkel az Őssejt szappant is díszítettem, úgy gondoltam, itt is jó helyen lesznek.
Finom, illatos, pihentető fürdőkhöz ideális télen, nyáron.

OMH Advent soap 
This is a classical oat, goatmilk and honey soap especially for Xmas spicy-cakey season. The only difference is that I avoided the spicey EOs, because I have created a very gentle soap for sensitive skin. The amount of coconut oil is very low, but is full of virgin olive oil, lard, shea butter, castor and almond oil, with dual-lye method. The pattern is made of cocoa powder, scented with rosewood EO. The spoons are calendula and camomile soaps.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése