2015. július 14.

Szivárványos (mosó)(dió)torta

A történetnek két eleje is van. Az egyik ott kezdődik, amikor legutóbb megígértem nektek, hogy készítek mosódióval kíséretes szappant is, nemcsak egy durrbeleaközepébe telemindenjóval receptet. A habzás tesztelésére pedig nincs is jobb, mint egy 100% olíva szappan, amiben az egyetlen adalék jelen esetben természetesen a mosódió főzet. Anélkül, hogy a szűz olíva szappan erényeit elvitatnám...
ez így egy elég uncsi, egyhangú szappan lenne (elnézést az egyszerűséget kedvelőktől!), így muszáj volt találnom valamit, ami feldobja egy kicsit. Jobbkor nem is jöhetett volna szembe ez a kép a kolléganőm oldalán. (Konyhaművészeknek itt egy link is.) És meg is érkeztünk a történet másik elejéhez, vagy talán az egyik közepéhez.
Mert először még nem gondoltam, hogy a két lehetőség egymásra lesz válasz. Egy tartalmilag uncsi szappannak nem is kell jobb extra, és egy ilyen babra mintához épp a tiszta olíva massza az ideális. Szóval elő a szép pigmenteket, a szénport, és hajrá! A mosódió eléggé elszínezi a masszát, ezért a nem sárgás árnylatoknak aláágyaztam titándioxiddal. És ha már úgyis tele van kevéssé természetes anyagokkal, hát hozzá méltó, feltűnő illatolajat is használhattam: ópiumot. A kartársak azt mondták, nem viselkedik valami jól, de szerencsére épp ideálisan befolyásolta a massza állagát.
A tetejével eredetileg nem volt tervem, csak mentem a kezem után - és azt, hogy épp a negatívja lett az eredeti képnek, végképp csak fotózáskor vettem észre. Talán az ezüst már kicsit túlzás, de valahogy csak rákeveredett az is a tetejére. Szóval a szappan legfőbb tulajdonsága, hogy szép, emellett parfüm illata is van. A habzásról később még beszámolok, mert bár az első eredmények biztatóak, olíva szappanhoz méltóan még meglehetősen ragacsos. A képek készítésekor játszottam a szögekkel, beállításokkal is. Persze ha már sikerült néhány olyan képet készítenem, amivel én is nagyon elégedett vagyok, hát pont lekéstem Joanna június eleji photo challenge-ét. Pedig a téma is hálás volt :)
Kísérletnek ettől függetlenül is egészen sokszínű, illatos és szórakoztató lett ez a szappan. :)

Foaming additive test: soapnut 
After my last shampoo soap I decided to make a regular experiment with soapnut to test the foaming potential. So I made a 100% virgin olive oil soap with soapnut decoction only. But it could be so boring for me (sorry for simplicity lovers!), so I needed something when I have found that picture above. The soapnut discolours the soap, so I used TD to save the non-yellowish colours and activated charcoal for black. Since these pigments are far from natural to my mind, I could choose a fragrance oil. This rainbow soap is scented with Opium.

1 megjegyzés: