2015. április 1.

Édes és fekete

"Ez de kömény!" Így is kezdhetném a bemutatását ennek a szappannak... ja, így is kezdtem. :) Nagy titkot talán nem árulok el azzal, ha előre elmondom, ez a szappan csupa kömény, minden szinten. És nem is akármennyire, hisz édeskömény és feketekömény is nyomot hagyott benne. Édesköményt terveztem egy ideje, de amikor a gumójának szezonja volt, állandóan lecsúsztam róla. Valami mindig épp úgyis aktuálisabb volt, sőt, hősiesen bevallom, egyszer már majdnem megvolt, de megrohasztottam a hűtőben felejtve. Így történhetett meg, hogy a termést (ami ugye magnak álcázza magát), több mint egy évig maceráltam olívaolajban. De most végre ott volt a pulton, megvettem, hazavittem, leturmixoltam. Ad némi izgalmat a textúrának, hisz az erősebb rostok nem szűntek meg teljesen, így kicsit szöszös lesz majd a szappan tőle. A massza nagyobb részéhez kevertem hozzá ezt a pépet, és a püré nélküli résszel váltogatva rétegeztem.
Az alap masszát sokkal kevesebb folyadékkal készítettem, nehogy aztán túlmelegedjen a sok létől. Ennek megfelelően Auntie Clara eltérő időben és hőmérsékleten zajló gél fázisnak köszönhető vonalai jól megfigyelhetők rajta. Egy icipici részbe a növény pici leveleit kevertem. Nincsenek illúzióim, hogy zöld marad, de kíváncsi vagyok, mennyi idő alatt barnul meg. Azt már nyilván kitaláltátok, hogy édeskömény illóolajjal illatosítottam. Figyelem! Új fogalmat tanultam: babafingató tea szagot ad a szappannak :) Akiknek nem friss az élmény, ettől függetlenül imádják :) Mostanában szívesen vettem elő az őrölt feketeköményt, legfőképp a színe miatt.
Itt nem akartam a kontrasztjával láthatatlanná tenni a zöldséges és zöldség mentes rétegek közti különbséget, ezért csak a szappan talpát színeztem vele. De ki nem hagytam volna a témából semmi pénzért, hisz most feketekömény olajat is használtam.
Ő is régóta várt a sorára a szekrény mélyén, és értékes beltartalmát jelzi, hogy minősége, illata mit sem változott. Ennek a nagyon erős gyulladásgátló és regeneráló hatású nemes olajnak társául szegődött a szokásos kókusz-olíva-ricinus mellé sheavaj, aktuális mániám: a disznózsír, és rizskorpaolaj. Az első műhelyfotó csak azért került ki feldolgozatlanul, mert annyira szép lett a lencse fénytörése, ahogy nappal szemben fotóztam. :) Intenzíven ápoló, és mámoros illatú szappant alkotnak így együtt.

Comin' cumin soap!
This soap is much more thematic in Hungarian, because it is made of black cumin and fennel, that is also called sweet cumin in Hungarian. I'll tell you more :) So what I used in this soap is fennel bulb puree in the darker part, the thin leaves in the upper corners, olive oil infusion of fruits and fennel EO. The bottom of the soap is coloured with ground black cumin, and I used black cumin oil. The other oils are coconut, olive, lard, ricebran, castor oils and shea butter.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon ötletes szappan, és az írás ismét szórakoztató! :)

    Üdv,

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, igyekeztem elmélyülni a tematikában, mármint az összetevők gyűjtögetésében :)

      Törlés