2015. január 31.

Kézmosó gyakorló szappan

Neeem, nem a kézmosást kell vele gyakorolni :) Illetve hát van aki gyakorolja itthon lelkesen... az Ember például szinte abuzív módon. Ezért nálunk praktikusan egy kemény, nehezen olvadó szappan kell a mosdó szélére, és nem is kevés. És ha már sok szappant kell itthonra készíteni, lehet rajtuk gyakorolni az új mintázási ötleteket. Az összetétel rém egyszerű: kókusz, disznózsír, ricinus, kicsit megillatosítva kakukkfű és citromolajjal, mert jól jön ilyen taknyos időben az aromaterápia. Az technika pedig a mintás szélű henger. Mivel első próbálkozás, ezért nem fűztem nagy elvárásokat a megjelenéshez. A mikulásos szappanklub maradékaiból kaptam Emőkétől piros glicerinszappant. A mozaikkészítős délutánról pedig Omar anyu házi melt&pourjából maradt darabkát használtam aktív szénnel elkeverve. Így lesz belőle igazi koprodukcióban készült közösségi szappan. :) PVC hengerbe öntöttem, a trükk pedig az volt, hogy egy előre megmintázott szilikon lappal béleltem ki. A mintákat a kétféle színes masszából csurgattam a lapra.
1. trükk: legyen minél rugalmasabb az erre szánt massza, így nem jársz úgy, mint én, vagyis hajlításkor nem esik le az alapról, hogy újrakezdhesd az egészet.
2. trükk: vagy a massza legyen ragadós, vagy az alap, mert hogy tényleg ne pottyanjon le a minta.
Mivel nagyon kemény masszát használtam, nem terveztem sokat várni a szeleteléssel, szinte még langyos volt a tömb. A vizesebb, lágyabb olvadósabb m&p csíkoknak viszont kellett volna még egy nap, hogy kialakuljon a kötődés. Így kicsit maszatos lett a külső, a piros mintha szublimált volna, sőt mivel meglódult a szenes zacskó, még fekete ereket is rajzol vizezéskor. Chokito érzés lett.
3. trükk: a leglágyabb masszához igazodjunk időben, mielőtt lebontjuk az öntőformát.
Maga a szappan szép fehér, kemény lett, és nyilván okádni fogja a habot, pont ahogy egy férfi elképzeli. Egyeseknek könnyű örömet okozni! ;)

Simple handwash soap for Him
Lard, coconut and castor oils, thyme and lemon EOs, and two kinds of home made translucent soaps: M&P and glycerin soaps.

2 megjegyzés: