2014. december 7.

Szimpla folyékony szappan

"Élvezem a fürdést ;) Jó utána a bőröm! Köszike"
Kaphat ennél jobb sms-t egy szappankészítő?  (Oké, oké, a napokban a "Megvan. Lány. Fekete hajú." hajnal fél2-kor is mindent überelt.)
Igazából csak a kíváncsiság hajtott, amikor ennek a receptnek nekiláttam, mert amióta a saját szappanjaimat használom (meg néha szappanos barátok csere-bere szappanjait), nem sírok vissza semmilyen tusfürdőt. Omar Anyu cikkében található, nagyszerű magyarázattal ellátott receptet próbáltam ki. Mondhatnám hogy szokásomtól eltérően pontosan követtem a receptet, de ez csak a terv volt. Ugyanis arról az apróságról elfeledkeztem, hogy már az előző szappanom receptjét is át kellett írnom, amikor szembesültem a kókuszolaj készletem szomorú valóságával. Sebaj, van itthon babassu olaj, ami szappankészítési szempontból szinte hajszál pontosan olyan tulajdonságokkal bír, mint a kókuszolaj. Én a SF-et 1%-ra állítottam, ami az egyik flakonban jóval magasabb is lett végül. A kész masszát sok grapefruitmag kivonattal adalékoltam egyrészt az illat miatt, másrészt bár sok cikk cáfolja tartósító és antioxidáns képességét, ártani biztos nem fogunk vele, de nyerni akár nyerhetünk is egy sok vízzel oldott folyékony szappanban. Összesen egy liternyit szerettem volna készíteni, ennél kevesebb alap szappannak nem is mernék nekifogni. Két flakonba kétfélét töltöttem: az egyik felét pici festőbuzérral színeztem, de mivel eleve egy nagyon erős natúr színből indultam ki, hát egy enyhe narancsosodáson kívül sokat nem dobott rajta. A másik félbe alkanna macerátum került, belesodródott néhány darabka a növényből is, így mikrogranulátumosnak kényszerülök nevezni. A színe meghatározhatatlan lett, talán szürkés, vagy barnás, és az áttetszősége is csökkent a macerátumtól kicsit magasabb arányú SF miatt. Ezt szántam fiúsnak, úgyhogy ciprusolajat is kevertem bele. Az illatuk nagyon jó, az állaguk kellemes és van valami számomra értelmezhetetlen selyemfényük. Egyszerű és guszta mutatvány!

Easy liquid soap
I followed this recipe nearly step-by-step, only the coconu oil had to be replaced because I ran out of it. But there was some babassu oil at home that has nearly the same soaping properties, so it could be a good choice. Scented and maybe preserved wih grapefruit seed extract. I made two kinds of liquid soap from one base: one half was coloured with a minimal amount of madder root, it came out only orangish. The other part got a greyish-brownish colour from some alkanna infusion ;) and cypress EO to make it a "for men" product :) Somehow it has a strange satin finish and a good texture.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése