2013. december 15.

Gyümölcssaláta télire

A karácsonyi eresztésből maradt egy nagy adag felkockázott algás és annattós-kurkumás nyesedék, amikkel épp az alapanyaguk miatt nagy terveim voltak. Az annattóról én is új dolgokat tudtam meg, amikről itt olvashattok, most csak erős antioxidáns hatását emltem meg. A fáradt, fakó, élettelen bőr csodaszere, a kurkuma személyes kedvencem, számtalanszor áradoztam már róla. A spirulinában található rengeteg tápanyagról és nyomelemről sokat írtam a fent említett bejegyzésben. Ilyen növények között már önmagában is lubickolhat a bőrünk a boldogságban, de én emeltem a tétet. :) Csökkentett mennyiségű kókuszvaj mellett rengeteg olívaolaj, nagy arányú ricinusolaj és sok sheavaj kényeztet. Az illóolaj az Ember kedvence, pálmarózsa. Kifejezetten hidratáló, sejtregeneráló, faggyúműködést szabályozó hatású olaj, nem mellesleg a légúti fertőzéseken is segít, így egy aromaterápiás téli fürdővel vész esetén egyszerre két legyet is üthetünk egy csapásra. Bár elméletben irritálhat, a gyakorlatban igazából olyan jó kis nyugtató olaj, hogy csak a kismamákat inteném óvatosságra. Az illatát sosem tudom kategorizálni, a gyümölcsös és a virágos egyaránt igaz rá, ezért is illik ennyire a képbe, bár ez csak utólag derült ki.
Kedvenc részem a szappanosodás folyamatában a gél fázis. Mindig lesegetem a friss masszát, mikor válik áttetszővé, mert oda vagyok a látványáért. Ennél a szappannál egyenesen elolvadtam örömömben, amikor megláttam. Bár más név volt a fejemben, azonnal tudtam, át kell keresztelnem ezt a darabot. Így lett gyümölcssaláta a neve. A rózsák a koszorúslány csokromból maradtak, egyszerűen oda kívánkoztak :)

Fruit salad for our winter-striked skin
Follow the links to see the origin of the cuts. The base is made of coconut oil, olive oil, castor oil and sheabutter. Scented with the favorite of Te Man: palmarosa (what a surprise, isn't). I love watching the gelly phase :)

(Forrás: Tiszta Szívvel Műhely)

2 megjegyzés:

  1. Egyébként Fábry óta tudjuk, hogy a gyümölcssaláta valójában nem egészséges nasi, csak a rohadó gyümölcs utolsó mentsvára... :)

    VálaszTörlés
  2. Haha... ez jó!:):):) Attól még nagyon guszta...!:):):)

    Omar Anyu

    VálaszTörlés