2013. november 10.

Karácsony I. - karácsonyi süti hangulat

A családban már korábban leszavaztuk a karácsonyi hajcihőt, és a kacatok lázas vásárlása helyett megállapodtunk, hogy csak saját készítésű ajándékokkal lepjük meg egymást. Ez alól csak a gyerekek képeznek kivételt. Micsoda meglepetés(!) ... én szappannal fogok készülni. :) Pontosabban szappancsomagokkal, amik négy témát, pontosabban hangulatot fognak képviselni: 
1. karácsonyi süti hangulat,
2. téli táj hangulat,
3. "Csendes éj" hangulat, és
4. karácsonyfa hangulat.
A karácsonyi süti lehetne bejgli is, meg is fordult a fejemben, de leszavaztam. Maradjon a mákososok és diósosok harca idén még kinek kinek a maga konyhájában. A mézeskalács egyszerűbb kérdés, és olyan összetevőket lehet belecsempészni, amiket most egyébként is többen reklamáltak. Remélem karácsonyig már kibírják. No meg olyanok, amiket önmagában nem akartam használni, így belefér egy kis amerikai, cukros hangulat is. A mézeskalácsról a pandémiás Shrek fertőzés óta szinte mindenkinek legkésőbb harmadikra eszébe jut Mézi. Naná hogy le kellett hagynom nekem is egy fél lábat... és hogy a forma ne váljon kezelhetetlenné, keretbe is foglaltam egy egyszerű, mindig bevethető olívaolajos alapba. Az alapot azonban megbolondítottam, mégpedig az áttetsző szappan kísérletem reszelékével. A lereszelt kupac úgy nézett ki, mint elpirult karamell szobrok, amiket a cukrászok szoktak varázsolni. No de részletezzük az összetevőket is! Mézi meglepetésre mézből készült, kecsketejjel, fahéjjal, őrölt szegfűszeggel, kókuszvaj-pálmavaj-napraforgóolaj-olívaolaj alapban. A keretben az olívaolajat kevés kókuszvaj és só szilárdítja. Az áttetsző szappanban van még az eddigieken kívül ricinusolaj és festőbuzér por. Ez a sok összetevő gazdagon táplálja majd a téli hidegben a bőrt. Képet még nem mutatok, legalább egy darabig maradjon még meglepetés.
Méziék nyesedéke rengeteg volt, feltétlenül újra kellett hasznosítani. Lereszeltem, megolvasztottam, kiöntöttem, elegyengettem egy nagy lapos tálon, és megvártam, hogy kicsit megszilárduljon. Amikor már nem volt folyékony, feltekertem, mint egy csigát, majd jó vastag szeleteket vágtam belőle. (Róla csak telefonos képem van.) Épp erre az alkalomra szárítottam a télikerti napsütésben narancskarikákat, és egész szegfűszegeket is bevetettem a díszítéshez. Ez a tekercs még az olívaolajos körítés nélkül is egy nagyon habzó, nagyon tápláló szappan lesz. A fűszerek illata testet-lelket melengető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése