2013. január 20.

Himalaya-sós, Holt-tengeri iszapos szappan

Szerettem volna egy olyan szappant készíteni a páromnak, ami enyhíti a téli ekcéma-közeli állapotát, és még a hátára is tudja használni. Adott volt a finom olívás alap, volt itthon Himalaya sóm és Holt-tengeri iszapporom. Mindkettő jól ápolja az érzékeny, ekcémára hajlamos bőrt, és tisztítja a pattanásokra hajlamos arcot, hogy én is jól járjak. A szőlőmagolajat a sejtmegújító, gyulladáscsökkentő hatása miatt választottam. De még ki kellett találnom, hogyan éri el a hátát egy szappannal, aki nem tud kezet fogni magával a lapockáján. Eszembe jutott a spárga, itthon szizálból gyártottat találtam. Elkezdtem olvasgatni a neten, hogy ne járjak úgy, mint Bridget Jones a kék levessel, mégiscsak nagyon magas pH-ban fog ázni az a növény. Szerencsére kiderült, hogy a szizál (agave sisalana) nem hogy nem mérgező (mint pl. a cirok seprű) de kifejezetten használatos is a kozmetikában és a népi gyógyászatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése